Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie rynek napojów alkoholowych RTD

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl / KPMG
  • Data: 12-12-2014, 13:08
Rośnie rynek napojów alkoholowych RTD
(fot. domena publiczna)

Napoje ready to drink (RTD), czyli gotowe drinki na bazie napojów alkoholowych to produkt, po który sięgają przede wszystkim młodzi konsumenci, w tym szczególnie kobiety. W ciągu ostatniego roku przynajmniej raz piło je 35 proc. dorosłych osób. Pomimo ograniczeń reklamowych i dużej konkurencji ze strony piw smakowych, miksów piwnych oraz cydru, rynek ten rośnie i w 2013 roku osiągnął wolumen 9 mln l i wartość 146 mln zł - wynika z raportu "Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanego przez KPMG.

Do picia gotowych drinków przynajmniej kilka razy w roku przyznaje się 7 proc. dorosłych Polaków. W rzeczywistości RTD są prawdopodobnie nieco bardziej popularne, tylko konsumenci nie przywiązują do nich większej wagi i nie traktują jako „swojego" napoju alkoholowego - równocześnie bowiem 9 proc. twierdzi, ze piło je w ciągu ostatniego miesiąca, a 18 proc. - w ciągu kwartału.

Wśród ponad 2 milionów regularnych lub w miarę regularnych konsumentów gotowych drinków jest prawie dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn - pije je co dziesiąta kobieta i co dwudziesty mężczyzna. Są to głównie ludzie młodzi w wieku 18-24 lat (16 proc.), dobrze wykształceni, najczęściej z dużych i bardzo dużych miast.

Wśród starszych konsumentów zainteresowanie RTD jest znacznie mniejsze.

Rynek RTD w Polsce od 2008 roku rozwijał się pod względem wolumenu sprzedaży w tempie przynajmniej kilkunastu procent rocznie. W 2013 roku sprzedaż detaliczna sięgnęła 9 mln l i była warta 146 mln zł. Specyficzną cechą polskiego rynku RTD jest to, że popularność zdobyły na nim niemal wyłącznie drinki oparte na napojach spirytusowych, podczas gdy na rynkach światowych spotkać można także inne miksy, np. oparte na winie.

Do najważniejszych barier rozwoju kategorii należy brak możliwości reklamy oraz silna konkurencja ze strony piw smakowych i radlerów/shandy (które mogą być reklamowane). Potencjalnie bardzo silnym konkurentem dla tej kategorii może okazać się także cydr/perry, zdobywające popularność wśród młodszych konsumentów. Mimo to większość firm spodziewa się wzrostu kategorii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH