Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie sprzedaż wina w okresie świąteczno-karnawałowym

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 02-12-2013, 11:15

Podczas Świąt Bożego Narodzenia i w czasie karnawału na polskich stołach coraz częściej królują różnego rodzaju wina. Wpisuje się to w ogólną zmianę wzorca konsumpcji w Polsce, czyli coraz częstszym zastępowaniu mocniejszych alkoholi słabszymi. Struktura konsumpcji alkoholi zmienia się wraz ze zmianą postaw i gustów konsumentów. Zyskują tu przede wszystkim wina. Nie ma się co temu dziwić, gdyż wina to trunki szlachetne, idealnie pasujące do odświętnego nastroju i potraw bożonarodzeniowych - podkreśla Elżbieta Pawłowska, dyrektor biura Polskiej Rady Winiarstwa.

Trend ten znajduje odzwierciedlenie w badaniach. Rynek wina to trzecia co do wielkości kategoria rynku alkoholi. Obok wina drugim segmentem dynamicznie wzrostowym są i będą alkohole "poza-wódczane".

Jakie konkretnie wina sprzedają się najbardziej w okresie świąteczno-karnawałowym? Jak pokazują badania CMR Retail Metria, w kanale handlu tradycyjnego w ciągu roku sprzedają się przede wszystkim wina owocowe. Jednak w samym okresie świąteczno-karnawałowym ich sprzedaż dość znacznie spada na rzecz innych kategorii win. Szczególnie w grudniu popularnością cieszą się przede wszystkim wina musujące, półsłodkie i półwytrawne stołowe wina gronowe oraz, przez wzgląd na porę roku, wina grzane - informuje Kondrad Działek, dyrektor marketingu, Jantoń S.A Sp.K. Potwierdzają to badania CMR Retail Metria z ostatnich dwóch lat (2011r. i 2012r.), które pokazują również, że w okresie świątecznym wina musujące i szampany mają ponad 25 proc. udział w ogólnym wolumenie sprzedaży win. W grudniu 2012 r. na drugim miejscu odpowiednio z wynikiem 21,0 proc. uplasowały się wina stołowe.

Można zatem śmiało stwierdzić, że grudzień to najważniejszy miesiąc dla producentów i dystrybutorów, którzy w swoim portfolio posiadają właśnie wina musujące. Kiedy ich sprzedaż w miesiącach czerwiec-lipiec 2012r. oscylowała średnio na poziomie około 2,5 mln litrów, to dla przykładu w okresie świąteczno-karnawałowym, w miesiącach grudzień 2012-styczeń br. ich sprzedaż osiągnęła aż 8 mln litrów.

Warto także nadmienić, że polscy konsumenci bardzo chętnie wybierają wina nie tylko do bezpośredniego spożycia, ale również jako zakup prezentowy. Klienci w okresie przedświątecznym chętnie wybierają tzw. wersje "on-pack" oferowane w regularnej cenie i wersje limitowane. W związku z tym w okresie świątecznym od kilku lat wprowadzamy na rynek limitowaną wersję smakową Nalewki Babuni. Tegoroczna limited edition to smak mirabelki. Klienci zawsze z niecierpliwością wyczekują naszych nowych propozycji smakowych i sięgają po nie aż do wyczerpania zapasów - komentuje Hanna Hausman, VINPOL Sp. z o.o. Postępującym trendem jest również to, że Polacy z roku na rok coraz później robią świąteczne zakupy. Dlatego też na apogeum sprzedaży można liczyć dopiero ok. 1-2 tygodnie przed samymi świętami, kiedy to liczba zakupionych butelek win musujących z naszego portfolio osiąga prawdziwe szczyty.

Tradycją jest, że Polacy noworoczne toasty wznoszą głównie winem musującym. Absolutnym liderem tego segmentu win jest Ambra S.A. Wina musujące charakteryzują się wysoką sezonowością - 37 proc. sprzedaży ilościowej realizowana jest w grudniu. Interesujący jest fakt, że co 4 butelka wina musującego jest kupowana w ostatnim tygodniu grudnia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Piwny eksport się rozkręca POPRZEDNI ARTYKUŁ

Piwny eksport się rozkręca

Nowa kampania Finlandia Vodka NASTĘPNY ARTYKUŁ

Nowa kampania Finlandia Vodka

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH