Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie zainteresowanie piwami „specjalnymi", duże miasta wyznaczają trend

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2014, 17:46
Rośnie zainteresowanie piwami „specjalnymi
fot. Grupa Żywiec

Piwna świadomość Polaków szybko rośnie, a trend i zainteresowanie różnymi rodzajami, stylami i odmianami piwa zaczęło się w dużych miastach. Piwa „specjalne" stanowią obecnie już 12 proc. całkowitej sprzedaży piwa w Polsce. W dużych miastach jest to ok. 18 proc., zaś w Warszawie ponad 22 proc.

Jeszcze kilka lat temu piwo dla większości konsumentów w Polsce dzieliło się na jasne lub ciemne, ewentualnie na mocne lub słabe. Wiedza dotycząca różnorodnych rodzajów piwa, różnic smakowych i zapachowych, czy znajomości zasad serwowania piwa znana była jedynie wąskiej grupie entuzjastów. Teraz klienci coraz częściej piją nie tylko lagery, ale też portery, ale, pale ale, koźlaki, marcowe, stouty, czy radlery.

Popularność piwa jako napoju i zainteresowanie piwowarstwem domowym sprawiły, że w Polsce, na terenie Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu, co roku w czerwcu odbywa się największe w Europie spotkanie piwnych entuzjastów: Festiwal Birofilia organizowany przez Grupę Żywiec.W zeszłym roku na festiwalu ponad 5 tysięcy piwoszy spróbowało ponad pół tysiąca różnorodnych piw z całego świata.

Grupa Żywiec, do której należy cieszyński browar, oferuje piwo w 9 rodzajach: lager, stout, pszeniczne, porter bałtycki, piwo klasztorne w stylu blonde, ale, koźlak (bock), marcowe i smakowe. 

Razem z popularnością różnych rodzajów piwa rozwijają się w Polsce bary z wieloma nalewakami. W największym z nich rozmaite piwa leją się przez całą dobę i to aż z 57 kranów.

Z drugiej strony bogactwo oferty sprawia, że po piwo coraz chętniej sięgają kobiety. One w przeciwieństwie do mężczyzn wolą lżejsze piwa smakowe, z niższą zawartością alkoholu.

Obie te tendencje potwierdzają statystyki. W 2012 i w 2013 roku spadła sprzedaż tradycyjnych lagerów, powszechnie nazywanych „jasnymi" a także piw mocnych, czyli tych których zawartość alkoholu przewyższa 6 proc. 

Wzrosty zanotował jedynie segment „piwnych specjalności", takich jak piwa z lemoniadą Radler.

W ostatnim czasie znacznie powyżej oczekiwań sprzedają się trzy piwne warianty Żywca: pszeniczne, marcowe i bock.

Według informacji posiadanych przez Grupę Żywiec „specjalności" stanowią obecnie już 12 proc. całkowitej sprzedaży piwa w Polsce.

- Zainteresowanie różnymi rodzajami, stylami i odmianami piwa zaczęło się w dużych miastach. W tych powyżej 300 tys. mieszkańców udział tej kategorii w rynku piw wynosi już 18 proc. - prym wiedzie Warszawa z udziałem ponad 22 proc. całkowitej sprzedaży piwa, a kolejne miejsca zajmują takie miasta jak Łódź, Kraków, Wrocław i Poznań - mówi Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • 1! 19-05-2014, 07:42:
Nigdy więcej piwa od Kompanii Piwowarskiej, Grupy Żywiec i Okocimia. Tylko małe browary...
  • thunderdome 18-05-2014, 23:17:
Tomek - dorośnij i nie pisz o czymś, o czym nie masz pojęcia
  • august 17-05-2014, 13:36:
Grupie Żywiec mówię: stop...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH