Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rozwój młodego rynku wina polega na popularyzacji

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2014, 11:52
Rozwój młodego rynku wina polega na popularyzacji

Rozwój rynku wina w Polsce przebiega w sposób naturalny i na młodym rynku polega na popularyzacji - początkowo rośnie sprzedaż tańszych win np. w dyskontach, a następnie konsumenci przechodzą do innych miejsc i win droższych. To dobry fundament dla dalszego rozwoju rynku - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Jeżeli chodzi o segmentację cenową to w ostatnich latach rosła sprzedaż w dyskontach i wina z niższej półki. Jest to jednak typowe dla młodego, rosnącego rynku, że nowi konsumenci wchodzą tam gdzie jest najłatwiej wejść do kategorii, czyli że rynek buduje się przez popularyzację, można powiedzieć, od dołu do góry. Jest to dobry model - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór.

- Ten model jest też bardzo dobrym fundamentem do dalszego rozwoju rynku, bo ci konsumenci, którzy w dyskontach dokonują swojego pierwszego zakupu, na razie wchodzą do kategorii, a później kupują w innych miejscach i droższe wina - dodaje.

- Dlatego wydaje mi się, że rozwój rynku przebiega w sposób naturalny. Dyskonty budują bazę nowych konsumentów, a ci nowi konsumenci później „odżywiają" rynek - mówi również.

Ambra podaje, opierając się na danych firmy Nielsen, że rynek wina w Polsce wzrósł wartościowo w roku 2013 o około 3 proc. do ok. 2,06 miliarda złotych po tym jak w 2012 roku wzrost wyniósł prawie 8,0 proc., a rynek osiągnął wartość 2,0 miliardów złotych.

W latach 2009-2011 rynek wina rósł w tempie 4,1-9,0 proc.

Ambra podaje też, że Nielsen prognozuje, iż rynek wina wzrośnie w 2014 roku o 5,0 proc. do 2,16 miliarda złotych.

Według prezesa Ambry można spodziewać się, że w ciągu najbliższych ośmiu lat rynek wina w Polsce będzie rósł w tempie 5-10 proc. rocznie.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Około 80 proc. przychodów realizowanych jest w Polsce.

Do Grupy Ambra należą takie marki jak Dorato, Cin&Cin, El Sol, Fresco, Pliska, Piccolo, a także Cydr Lubelski.

Obok własnych marek Grupa Ambra oferuje też wina importowane od światowych producentów, m. in. poprzez sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką Centrum Wina oraz jeden z wiodących winiarskich sklepów internetowych pod marką winezja.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH