REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rum pozostaje w niszy

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl / KPMG
  • Data: 06-12-2014, 11:14
Rum pozostaje w niszy
W 2013 roku konsumenci w Polsce wydali na rum 72 mln zł (fot. Łukasz Rawa)

Rum jest w Polsce niszową kategorią alkoholu, po którą w ciągu roku sięga tylko trzech na dziesięciu dorosłych konsumentów. Zgodnie z deklaracjami regularnie lub w miarę regularnie spożywa go jedynie 3 proc. osób. Dane rynkowe pokazują jednak, że kategoria rumu w Polsce rośnie. W 2013 roku jej sprzedaż wyniosła 512 tys. l i 72 mln zł w 2013 roku – podają analitycy KPMG w raporcie "Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014".

REKLAMA

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez KPMG wskazuje, że rum pozostaje w Polsce niszową kategorią alkoholu. Kilka razy w ciągu roku sięga po niego tylko 3 proc. dorosłych Polaków, a w ciągu ostatniego roku próbowało go 28 proc. Odpowiedzi te wskazują, że polscy konsumenci najprawdopodobniej nie zawsze mają świadomość, że napój, który zdarza im się pić, to rum. Często bowiem kojarzą rum wyłącznie z jego złotą wersją, niekoniecznie zaś z rumem białym, bardzo często wykorzystywanym do drinków. Popularność drinków opartych na rumie w kanale on-trade oraz duża dostępność światowych marek białego rumu w detalu (także w popularnych kanałach, jak dyskonty) wskazywałyby, że pijemy go częściej niż wynika to z deklaracji. Z drugiej strony, na rynku dostępne są produkty nawiązujące smakiem i wyglądem opakowania do rumu, kóre jednak de facto rumem nie są.

W okresie 2009-2013 sprzedaż detaliczna właściwego rumu (tj. bez uwzględnienia napojów o smaku rumu) wzrosła pod względem ilości dwukrotnie, z 245 tys. l do 512 tys. l. W samym 2013 roku konsumenci w Polsce wydali na rum 72 mln zł.

Jak czytamy w raporcie "Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014", pewną rolę w popularyzacji rumu odegrały sieci detaliczne, przede wszystkim dyskontowe. Euromonitor International informuje, że marki własne detalistów odpowiadały za blisko 18 proc. rynku w 2013 roku, podczas gdy jeszcze w 2009 roku nie odgrywały większej roli.

Choć rum pozostaje niszową, bardzo niewielką kategorią, ma według przedstawicieli branży stosunkowo dobre perspektywy wzrostu (choć dynamika może być mniejsza niż w ostatnich latach). Sprzyjać temu będą trendy konsumenckie związane nie tylko z premiumizacją, ale przede wszystkim z rosnącą popularnością miksologii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH