Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Rusza ogólnopolska kampania „Nie palę, bo...”

Celem ruszającej 20 grudnia ogólnopolskiej kampanii „Nie palę, bo...” jest edukacja pracodawców i pracowników w zakresie możliwości rzucenia nałogu palenia wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych. Będzie ona realizowana poprzez akcje informacyjno-edukacyjno-profilaktyczne prowadzone w miejscach pracy. Organizatorem kampanii są Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej.

Rusza ogólnopolska kampania „Nie palę, bo...”
fot. materiały prasowe

Palenie wyrobów tytoniowych i powiązanych oraz stałe przebywanie w dymie tytoniowym ma zły wpływ na efektywność zawodową i, co gorsza, prowadzi do poważnych problemów zdrowotnych. Jak wynika z badań, pracownicy robiący sobie przerwy „na papieroska”, tracą w ten sposób około 20 dni roboczych w roku (pięć kilkuminutowych przerw w ciągu 250 dni roboczych to ok. 160 „przepalonych” godzin pracy).

– To poważny problem. Palenie w pracy to nie tylko szkodzenie zdrowiu palacza, ale także jego otoczeniu. To też obniżenie efektywności pracy, przekładające się na wymierne, dodatkowe obciążenie i straty ekonomiczne dla przedsiębiorstwa – podkreśla Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców RP.

– W ramach kampanii chcemy pokazać pracodawcom i pracownikom, w jaki sposób można rzucić nałóg oraz ograniczyć to, co go powoduje. Częstą przyczyną palenia w pracy jest stres, dlatego zaplanowaliśmy również przedstawienie lepszych, zdrowszych metod radzenia sobie z nim – dodaje.

Poprzez oparcie kampanii o hasło „Nie palę, bo...” jej komunikacja będzie prowadzona językiem korzyści – adresaci tego projektu przekonają się na przykładach, jakie korzyści dla zdrowia i ciała, a także dla życia zawodowego niesie rzucenie tego nałogu.

Pierwszym elementem kampanii będzie konferencja, która odbędzie się 20 grudnia w siedzibie Pracodawców RP. Eksperci i organizatorzy przedstawią planowane działania i możliwości wprowadzenia polityki ograniczenia używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładach pracy – zapowiada Andrzej Malinowski. – W planach są m.in. roadshow z mobilnym gabinetem, dedykowana aplikacja mobilna oraz konkursy. Pracodawcy otrzymają też materiały edukacyjno-informacyjne, które pomogą im zmotywować się do walki z nałogiem.

Kampania jest kontynuacją zrealizowanego w ubiegłym roku konkursu „Firma wolna od tytoniu”, którego nowa odsłona rozpocznie się  w styczniu 2020 r. Jest on skierowany do pracodawców zachęcających swoich pracowników do rzucenia palenia i wspierających ich w walce z nałogiem. Pracodawcy RP oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny realizowali ogólnopolski program „Prowadzenie działań ograniczających problem używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładach pracy”. Zadanie było finansowane ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. W ramach niego opracowano projekt diagnozujący sytuację w firmach w zakresie działań ograniczających używanie wyrobów tytoniowych w miejscu pracy, zrealizowano cykl konferencji, konkurs „Firma wolna od tytoniu” oraz przygotowano pakiety informacji o rzucaniu palenia dla pracowników i pracodawców. Zorganizowano także warsztaty dla pracowników i kadry zarządzającej w 32 firmach w całej Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

nie palę RSS ALERT    /    bo RSS ALERT    /    kampania RSS ALERT    /    papierosy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.55.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.