Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Rynek alkoholi mocnych w Polsce jest nasycony i stabilny, nasila się premiumizacja

Rynek alkoholi mocnych w Polsce jest stabilny, a nawet nasycony. Szans można upatrywać raczej w zwiększeniu wartości niż wolumenu sprzedaży, bo dla konsumenta coraz bardziej liczy się jakość produktu. Efektem jest premiumizacja. Polacy kupują droższe alkohole, ale w mniejszej ilości – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Witold Włodarczyk, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS).

Rynek alkoholi mocnych w Polsce jest nasycony i stabilny, nasila się premiumizacja
Witold Włodarczyk, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy fot. ZP PPS

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego i wyliczeń serwisu portalspozywczy.pl, wynika, że produkcja wódki czystej w przeliczeniu na 100-proc. alkohol w ciągu 12 miesięcy 2018 roku wzrosła o 1,7 proc. wobec takiego samego okresu 2017 roku i wyniosła 94,5 miliona litrów. W 2017 roku łączna produkcja wódki w Polsce spadła o 4,2 proc. wobec takiego samego okresu 2016 roku do 93 milionów litrów.

- Rok 2018 w branży alkoholi mocnych był rokiem kontynuacji trendów, jakie zarysowały się wcześniej. Nie spodziewaliśmy się znaczących wahań, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży i one w rzeczywistości nie nastąpiły. Rynek jest stabilny, a nawet powiedziałbym, że nasycony. Szans upatrujemy raczej w zwiększeniu wartości niż wolumenu sprzedaży – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Witold Włodarczyk.

- Sprzyja temu obserwowana od kilku lat zmiana sposobu konsumpcji i upodobań Polaków w tym zakresie. Społeczeństwo jest coraz zamożniejsze, coraz więcej podróżujemy, próbujemy nowych smaków, eksperymentujemy. Dla konsumenta coraz bardziej liczy się jakość produktu - dodaje.

- Efektem tego jest widoczna premiumizacja. Kupujemy droższe alkohole w mniejszej ilości. Przykładem może być whisky, która notowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży – mówi też prezes ZP PPS.

Dodaje, że Polacy kupują coraz więcej alkoholi z wyższej półki, co wynika z jednej strony z zasobniejszego portfela, a z drugiej strony też z tego, że konsumenci są ciekawi nowych smaków tych droższych alkoholi.

- Premiumizacja jest z roku na rok wyraźnie rosnącym trendem i myślę, że tak długo jak nie będziemy mieli recesji, to będzie się ten trend ładnie rozwijać – mówi Witold Włodarczyk.

I podkreśla, że obecnie segment premium jest drugim pod względem sprzedaży na rynku, wyprzedzając segment ekonomiczny. Dodaje, że znaczenia nabierają też inne alkohole „kolorowe”. Znacząco powiększyła się paleta wariantów wódek smakowych, które odgrywają coraz większą rolę w portfolio producentów, choć wódki czyste to wciąż ponad 50 proc. sprzedaży w tej kategorii.

Dodaje, że w 2018 roku wciąż nie udało się znacząco zwiększyć eksportu polskich wyrobów spirytusowych - Polska jest największym producentem wódki w UE, a tylko 18 proc. produkcji wysyłamy za granicę. 

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    alkohole mocne RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    alkohole premium RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    Witold Włodarczyk RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.78.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.