Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek alkoholi: Polacy szukają smaku, a nie mocy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-03-2017, 16:49
Rynek alkoholi: Polacy szukają smaku, a nie mocy
fot. pixabay.com

- Zmienia się nasz styl życia i kultura picia alkoholu w Polsce. Polacy szukają smaku, a nie mocy. Piją alkohol dla przyjemności, wzbogacania życia, a nie pod presją tradycji czy celebracji. Wybierają alkohole lepszej jakości, na które więcej wydają. Rośnie więc spożycie wódek premium i smakowych, piw kraftowych, whisky, a przede wszystkim od 25 lat nieprzerwanie rośnie konsumpcja wina. To najsilniejsze trendy konsumenckie - mówi Robert Ogór, prezes Ambra SA.

10 lat temu Polacy wydali na alkohol 18,5 mld zł. Dziś wydają ponad 31 mld zł. Tylko na whisky wydatki wzrosły w tym czasie prawie ośmiokrotnie.*

Polacy piją coraz więcej wina: w 2016 r. kategoria win stołowych wzrosła o +7,5%, a wina musujące rosły jeszcze szybciej: o +11,3% (wartościowo).

Jak zaznacza Prezes Ambry, żadna inna kategoria alkoholowa nie jest w naszym życiu tak bliska kulturze jak wino. Konsumenci kojarzą je z jakością życia, naturalnością, dobrymi emocjami.

- Wino odgrywa pozytywną rolę w ograniczaniu negatywnych zjawisk i ryzyka związanego z alkoholem. Jego różnorodność i sama głębia produktu oferuje niespotykane w innych kategoriach bogactwo. Oczywiście na początku to dla wszystkich duże wyzwanie. Na tym jednak polega największy kapitał wina: wino angażuje. Chcemy o nim mówić, chcemy je odkrywać. Naszą misją jest torowanie konsumentom drogi do wina - mówi sommelier Centrum Wina Wiesław Wysokiński.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat dużą rolę dla popularyzacji wina w Polsce odegrały dyskonty, skutecznie zmniejszając barierę związaną z wyborem wina. Rolą hipermarketów jest zapewnienie szerokiej oferty. W ostatnim okresie swoją pozycję skutecznie poprawiły małe sklepy, w których coraz chętniej robimy zakupy. W ostatnim roku w kategorii wina stołowego obserwujemy spadki sprzedaży w dyskontach i duże wzrosty w małych sklepach. Zwieńczeniem tej drogi konsumenta do wina jest sklep specjalistyczny, gdzie najpełniej zaspokaja on swoje rozbudzone zainteresowania i zamiłowania.

Na polskim rynku wina rośnie udział win stołowych premium (powyżej 20 zł) z 24% (2008 rok) do 38% (2016) i win musujących premium z 4% (2008) do 21% (2016).

- Zainteresowanie bogactwem wina będzie nadal rosnąć. Na tle innych krajów europejskich wciąż pijemy w Polsce bardzo mało wina: nieco ponad 3 litry per capita podczas gdy we Francji ponad 40 l, a w Niemczech czy Szwecji ok. 25 l - podkreśla Prezes Ambra.

Siedem lat od powstania pierwszego sklepu Centrum Wina (dziś jest ich 24), Ambra stworzyła program Kocham Wino. W 2010 roku było ich 10 000. Dziś Kocham Wino to stutysięczna społeczność.

- Dziś jesteśmy na początku drogi. Będziemy udoskonalać i rozwijać program Kocham Wino, jeszcze bardziej oddając go w ręce samych konsumentów. To oni napiszą jego dalszy scenariusz. Chcemy być mobilnym doradcą, nawigatorem w zakupach wina i w restauracjach - zapowiada prezes Ogór.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH