REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek brandy w Polsce ma szanse na niewielkie wzrosty

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-12-2015, 10:48
Rynek brandy w Polsce ma szanse na wzrosty
Brandy Pliska fot. ambra.com.pl

Rosnąca popularność whisky odbiera konsumentów brandy oraz koniakom i wpływa na stagnację tego rynku, jednak możliwe są kilkuprocentowe wzrosty rynku brandy - ocenia Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

REKLAMA

- Ambra ma ok. 20 proc. udziału w rynku brandy, który jest warty ok. 250-260 mln złotych. Rynek ten zachowuje się płasko, a eksplozja rynku whisky, który z 300 mln zł w ciągu sześciu lat przekroczył 1 mld zł, zabrała sporą część po stronie konsumpcji drinków – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Z drugiej strony spożycie czystej whisky jest substytutem konsumpcji brandy i koniaków, więc rosnąca popularność whisky wpływa na rynek brandy i brak wzrostów w tym okresie – dodaje.

- Brandy jako kategoria jest doceniana, chociaż w Polsce mamy mocno rosnącą popularność whisky. Jesteśmy jednak przekonani, że rynek brandy w perspektywie średnioterminowej może pokazać kilkuprocentowe wzrosty – mówi również prezes Grupy Ambra.

Brandy i koniaki nie przeżywają takiego rozkwitu jak whisk(e)y. W 2013 roku sprzedaż brandy i koniaku była blisko czterokrotnie mniejsza niż whisk(e)y i sięgnęła 5,7 miliona litrów, przy wydatkach konsumentów o wartości blisko 0,6 mld zł.

Według raportu KPMG, od 2008 roku kategoria brandy i koniaku w Polsce rozwija się bardzo powoli i wciąż pozostaje niewielką częścią polskiego rynku napojów spirytusowych.

W 2013 r. konsumenci w Polsce kupili 5,7 mln litrów tego typu napojów, z czego 5,3 mln litrów stanowiło brandy, a koniak jedynie 0,4 mln litrów.

Branża alkoholowa jest niemal zgodna, że szanse na wzrosty kategorii brandy i koniaku są małe, a rynek ten pozostanie stateczną niszą.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Do portfela marek grupy należą m.in.: Dorato, Cin&Cin, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski i Pliska.

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH