Rynek cydru może docelowo sięgnąć poziomu 2 proc. rynku piwa

Rynek cydru w Polsce może docelowo wzrosnąć do poziomu 2,0 proc. rynku piwa, a w ciągu pięciu lat może dojść do poziomu 0,8-1,5 proc. rynku piwa - ocenia prezes Grupy Ambra, producenta i dystrybutora win oraz Cydru Lubelskiego.
- Rynek cydru osiągnął w 2014 roku ok. 9-10 milionów litrów i w porównaniu do 2013 roku, gdy ten rynek dopiero zaistniał, był to pięciokrotny wzrost. Jeśli chodzi o docelową perspektywę dla tego rynku, to wychodzimy z założenia, że jest możliwa perspektywa dojścia nawet do 2 proc. rynku piwa, czyli ok. 80 milionów litrów, chociaż może na to wpłynąć wiele czynników - mówi Robert Ogór.
- W styczniu tego roku rynek był 4-5 razy większy niż w styczniu 2014 roku. Osiągnięcie poziomu 30-50 milionów litrów cydru w ciągu pięciu lat, czyli ok. 0,8-1,5 proc. rynku piwa, tak czy inaczej się dokona a taki poziom konsumpcji cydru nadal będzie niski w porównaniu do wielu innych krajów europejskich - dodaje.
Według prezesa Grupy Ambra rynek cydru w Polsce w 2015 roku może podwoić się wobec 9-10 milionów litrów sprzedanych w 2014 roku.
Sama Grupa Ambra sprzedała ponad pięć milionów litrów cydru od momentu wprowadzenia go na rynek, czyli od czerwca 2013 roku do końca 2014 roku, i jej udział w rynku wynosi ponad 50 proc.
Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.
Marki , które należą do Grupy to: Dorato, CIN&CIN, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!