Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek cydru może nie osiągnąć prognozowanego poziomu 2 proc. spożycia piwa

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2015, 09:55
Rynek cydru w Polsce może mieć problem
fot. Grupa Ambra

Rynek cydru może mieć problem. Bierna postawa handlu i brak wsparcia wobec polskiego cydru może stać się barierą dla rozwoju tej młodej kategorii alkoholi w Polsce i istnieje zagrożenie, że rynek ten nie osiągnie prognozowanego potencjału rozwoju na poziomie 2,0 proc. spożycia piwa – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

Co się stanie jeśli handel nie włączy się aktywnie w promocję cydru?

- Wtedy ten docelowy szacowany poziom 2,0 procent rynku piwa może być dla rynku cydru w Polsce nie do osiągnięcia. To jest największe ryzyko dla polskiej misji cydru, a wiemy, że to jest tak jak dla Hiszpanów wino – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór.

- Jest to dla mnie rzecz tym bardziej dziwna, że jesteśmy w Polsce, mamy wspaniałe jabłka, mamy problem z eksportem, a konsument całym sercem jest po stronie polskich jabłek i polskiego cydru, chociaż nie zawsze tak bywało. To jest sytuacja takiej pewnej integracji i moim zdaniem handel robi zdecydowanie za mało, żeby po prostu się w te warunki wpisać. A to wcale handlu nie musi nawet kosztować, bo to jest sprawa, na której handel zarabia - dodaje.

- I nawet zaapelowałbym w tej chwili do ludzi z handlu, którzy też mogliby w ten sposób pokazać się konsumentom z tej strony, że handel jest na czasie i rozumie ich potrzeby. Myślę, że handel może na tym bardzo skorzystać, a z drugiej strony – tak jak mówię – brak tego wsparcia może utrudnić rozwój polskiego cydru – mówi również Robert Ogór.

Według prognoz ekspertów rynek cydru w Polsce może w perspektywie pięciu lat dojść do poziomu ok. 30-50 milionów litrów, czyli ok. 0,8-1,5 proc. rynku piwa, a docelowo może sięgnąć nawet ok. 2,0 procent rynku piwa, czyli ok. 70-80 milionów litrów.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Grupa działa w kilku sektorach rynku win i alkoholi w oparciu o portfel znanych marek taki jak: Dorato, CIN&CIN, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski, Baczewski czy Pliska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • monopolik 04-05-2015, 15:17:
Panie prezesie, proszę nie zaklinać rzeczywistości
To nie hadel, tylko konsumenci jak dotad zdecydwoali że Pański cydr d....nie urywa.
Sklep/hurtownia będzie chetnie sprzedawał wszystko co się sprzedaje i naczym można zarobić, ale nie koniecznie blokował $ w produkcie o słabej rotacji.
  • Sommelier :) 29-04-2015, 14:26:
Napijcie się Cydru z Normandii lub Calvados , cena w marketach ok.10 zł,
a nie ścieki z Polski - rozcieńczane !!1
  • sprzedawca 29-04-2015, 10:39:
A może by zaczęli dbać o jakość tych Cydrów - bo te co sprzedaje Ambra to klienci nie chcą pić...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 784) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH