Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek cydru może nie osiągnąć prognozowanego poziomu 2 proc. spożycia piwa

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2015, 09:55
Rynek cydru w Polsce może mieć problem
fot. Grupa Ambra

Rynek cydru może mieć problem. Bierna postawa handlu i brak wsparcia wobec polskiego cydru może stać się barierą dla rozwoju tej młodej kategorii alkoholi w Polsce i istnieje zagrożenie, że rynek ten nie osiągnie prognozowanego potencjału rozwoju na poziomie 2,0 proc. spożycia piwa – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

Co się stanie jeśli handel nie włączy się aktywnie w promocję cydru?

- Wtedy ten docelowy szacowany poziom 2,0 procent rynku piwa może być dla rynku cydru w Polsce nie do osiągnięcia. To jest największe ryzyko dla polskiej misji cydru, a wiemy, że to jest tak jak dla Hiszpanów wino – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór.

- Jest to dla mnie rzecz tym bardziej dziwna, że jesteśmy w Polsce, mamy wspaniałe jabłka, mamy problem z eksportem, a konsument całym sercem jest po stronie polskich jabłek i polskiego cydru, chociaż nie zawsze tak bywało. To jest sytuacja takiej pewnej integracji i moim zdaniem handel robi zdecydowanie za mało, żeby po prostu się w te warunki wpisać. A to wcale handlu nie musi nawet kosztować, bo to jest sprawa, na której handel zarabia - dodaje.

- I nawet zaapelowałbym w tej chwili do ludzi z handlu, którzy też mogliby w ten sposób pokazać się konsumentom z tej strony, że handel jest na czasie i rozumie ich potrzeby. Myślę, że handel może na tym bardzo skorzystać, a z drugiej strony – tak jak mówię – brak tego wsparcia może utrudnić rozwój polskiego cydru – mówi również Robert Ogór.

Według prognoz ekspertów rynek cydru w Polsce może w perspektywie pięciu lat dojść do poziomu ok. 30-50 milionów litrów, czyli ok. 0,8-1,5 proc. rynku piwa, a docelowo może sięgnąć nawet ok. 2,0 procent rynku piwa, czyli ok. 70-80 milionów litrów.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Grupa działa w kilku sektorach rynku win i alkoholi w oparciu o portfel znanych marek taki jak: Dorato, CIN&CIN, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski, Baczewski czy Pliska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • monopolik 04-05-2015, 15:17:
Panie prezesie, proszę nie zaklinać rzeczywistości
To nie hadel, tylko konsumenci jak dotad zdecydwoali że Pański cydr d....nie urywa.
Sklep/hurtownia będzie chetnie sprzedawał wszystko co się sprzedaje i naczym można zarobić, ale nie koniecznie blokował $ w produkcie o słabej rotacji.
  • Sommelier :) 29-04-2015, 14:26:
Napijcie się Cydru z Normandii lub Calvados , cena w marketach ok.10 zł,
a nie ścieki z Polski - rozcieńczane !!1
  • sprzedawca 29-04-2015, 10:39:
A może by zaczęli dbać o jakość tych Cydrów - bo te co sprzedaje Ambra to klienci nie chcą pić...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.