Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek piwa może wzrosnąć w 2014 r., ale wartościowo

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-03-2014, 14:43
Rynek piwa może wzrosnąć w 2014 r., ale wartościowo
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Rynek piwa w Polsce może w 2014 roku wzrosnąć w tym roku wartościowo o 1-2 proc., jednak wolumenowo może pozostać na poziomach roku 2013 - mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. W 2013 roku rynek piwa ilościowo spadł o 2,0 proc.

- Niewątpliwie rok 2013 był trudny, chociażby ze względów pogodowych, bo jeszcze 1 kwietnia mieliśmy zimę, co znacznie wpłynęło na tę kategorię alkoholi - mówi Bławat.

- Jeśli chodzi o 2014 rok, to jeżeli rynek pozostałby wolumenowo na poziomie z 2013 roku przy sprzyjającej pogodzie i dobrym sezonie, to byłby to dobry rynek. Wartościowo mogłoby to przełożyć się na 1-2 proc. wzrostu - dodaje.

- Ten trend na rynku piwa trudno odwrócić, bo Euro2012 spowodowało duży wzrost aktywności graczy, a spożycie piwa per capita nie zwiększa się. W tym roku oczekiwany jest dalszy wzrost piw smakowych, regionalnych i rzemieślniczych, a także dalszy spadek piw mocnych - mówi również.

W 2013 roku rynek piwa w Polsce spadł o 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

- Najszybciej rosnącą kategorią w 2013 roku była kategoria tzw. beer-mixów, czyli m.in. radlerów, somersby i wzrosła ona o 70 proc. Piwa niepasteryzowane wzrosły o 19 proc. i ta kategoria zwiększa z roku na rok swoją wagę w kategorii piw - mówi Bławat.

- Piwa mocne zanotowały spadek o 8 proc., ale tu nie ma niespodzianek, bo taki jest trend już od lat - dodaje.

W 2013 roku branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

W 2012 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o prawie 5 proc. do 37,9 mln hektolitrów, m.in. dzięki mistrzostwom Euro2012 i dobrej pogodzie.

Bławat powiedział też, że Carlsberg Polska zwiększył w 2013 roku udziały w rynku piwa wolumenowo do ok. 20 proc. z 18,5 proc. w 2012 roku, a wartościowo do 19,4 proc. z 17,8 proc. Carlsberg Polska wyprodukował w 2013 roku ok. 7 milionów hektolitrów piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, a na trzecim jest Carlsberg Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH