Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Rynek piwa wzrósł wartościowo o 3,7 proc. w 2019. Rok 2020 będzie pełen wyzwań

Rynek piwa spadł pod względem wolumenu w 2019 roku o 0,3 proc. (wg Nielsena) lub o 2,5 proc. (wg GUS), ale wartościowo wzrósł o 3,7 proc. Rok 2020 może wyglądać podobnie, a branża stoi w obliczu dużych wyzwań – poinformował na spotkaniu z dziennikarzami Paul Davies, prezes Związku Browary Polskie.

Rynek piwa wzrósł wartościowo o 3,7 proc. w 2019. Rok 2020 będzie pełen wyzwań
Paul Davies fot. Carlsberg Polska

- Widzimy w Polsce podobne trendy jak w Europie Zachodniej w 2019 r. i nawet u nas są one mocniejsze niż tam. Mocno rozwija się premiumizacja, następuje wzrost popularności piw bezalkoholowych oraz piwnych specjalności – mówił Paul Davies, który jest też prezesem Carlsberg Polska.

- w 2020 rok trend będzie podobny tzn. wolumenowo rynek spadnie, ale wartościowo wzrośnie średnio o 4 proc. Trzeba przyznać, że ostatnie dwa sezony letnie były bardzo dobre i nie wiadomo czy to się powtórzy  – dodał.

Wskazał, że piwa bezalkoholowe osiągnęły 4 proc. udziału w rynku piwa, zaś wartościowo ich udział wyniósł 5 proc.

– Ten segment rozwijał się bardzo dynamicznie kosztem spadku popularności mocnych piw o zawartości alkoholu 6-7 proc., które zanotowały spadek o 27 proc. Największe spadki zanotował segment ekonomiczny, a polscy konsumenci zaczęli pić mniej alkoholi mocnych, piją też lepsze piwa. Na zagranicznych rynkach piwa spadki były większe, ale nas uchroniła przed tym dobra pogoda w sezonie letnim – mówił Paul Davies.

- Polski rynek piwa jest bardzo dojrzały i konkurencyjny, a także mocno nasycony i w tej chwili wszystkie browary skupiają się głównie na innowacjach i dywersyfikacji oferty, aby zaspokoić oczekiwania konsumentów – dodał.

Podkreślił też, że polski konsument jest otwarty na nowości i na nowatorskie produkty. Jest też dużo bardziej otwarty niż konsumenci na zachodnich rynkach.

- Kolejny trend na polskim rynku piwa to zwrot w kierunku produktów prozdrowotnych, czego przejawem na rynku piwa jest popularność piw bezalkoholowych lub niskoalkoholowych. Inny jest też sposób spożywania alkoholu niż jeszcze pięć czy 10 lat temu – pijemy mniej i z umiarem, a lepiej – mówił Paul Davies.

- Wszystkie główne browary będą w najbliższej przyszłości inwestować, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Nie przewidujemy też ani spadku piw  bezalkoholowych ani specjalności – dodał.

Wyzwania na 2020 r.

Wskazał też, że głównym wyzwaniem dla branży w 2020 roku będzie wzrost akcyzy na piwo o 10 proc. i podkreślił, że jest to nieoczekiwana decyzja rządu, która nie była konsultowana społecznie i na razie jeszcze nie została zatwierdzona przez Sejm.

 - Niepokoi na brak konsultacji społecznych w kwestii wzrostu akcyzy, a branża chciałaby działać w środowisku gospodarczych, które jest przewidywalne – podkreślił.

Kolejne przyszłoroczne wyzwania to wzrost kosztów pracy, kosztów surowców oraz kosztów energii. – Na pewno odbije się to na cenach i zapłaci za to końcowy klient – ocenił prezes ZPPP Browary Polskie. I dodał, że kolejnym wyzwaniem jest tzw. rozszerzona odpowiedzialność producenta w kwestii opakowań.

W 2018 roku polscy piwowarzy wyprodukowali 40,93 miliony hektolitrów piwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    Paul Davies RSS ALERT    /    ZPPP Browary Polskie RSS ALERT    /    Browary Polskie RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.201.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.