Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek piwa wzrósł wolumenowo o 1,4 proc. w 2015 r., specjalności górą

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2016, 13:24
Rynek piwa wzrósł wolumenowo o 1,4 proc. w 2015 r., specjalności górą
fot. Shutterstock

Rynek piwa wzrósł wolumenowo o 1,4 proc. w 2015 roku, a wartościowo o 0,8 proc. – oceniają przedstawiciele Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie i firmy badawczej Nielsen.

- Wolumenowy wzrost w roku ubiegłym wyniósł 1,4 proc., a  wartościowy 0,8 proc. – mówi Marcin Cyganiak, dyrektor w dziale obsługi klienta firmy badawczej Nielsen.

- Od ok. sześciu lat to spożycie piwa na głowę jest stabilne (…) W związku z tą stabilizacją na rynku i zmianami w trendach konsumenckich rynek stał się ekstremalnie konkurencyjny i dlatego przyrost wartościowy jest mniejszy niż wolumenowy – dodaje Guillaume Duverdier, prezes Browarów Polskich.

Prezes Duverdier podkreśla, że na rynku polskim widoczne jest odchodzenie od alkoholi mocnych w kierunku piwa, ale nawet samej kategorii piwa widoczne są przesunięcia z segmentu piw mocnych na piwa o niższej zawartości alkoholu, dlatego segment piw mocnych spada, a segment radlerów i specjalności rośnie.

Marcin Cyganiak dodaje, że 70 proc. kategorii piwa w Polsce stanowią lagery,  ok. 5,0 proc. marki własne, 7-8 proc. to piwa mocne, a reszta – czyli kilkanaście procent – to piwne specjalności (w tym radlery i lagery niepasteryzowane).

Marcin Cyganiak mówi, że wartość rynku piwa w Polsce sięga około 15 miliardów złotych, a wolumen sprzedaży ponad 30 milionów hektolitrów, jednak podkreśla też, że Nielsen dokonuje analizy rynku piwa mierząc sprzedaż w sklepach detalicznych i sprzedaż do konsumenta, co nie jest równe temu co producenci wypuścili na rynek.

Dodaje, że pewnych kanałów dystrybucji Nielsen nie pokrywa stąd mogą być widoczne różnice w danych dotyczących sprzedaży piwa w Polsce podawanych przez Nielsena i inne organizacje m.in. np. GUS.

Według GUS w ciągu 12 miesięcy 2015 roku produkcja piwa w Polsce spadła o 1,1 proc. wobec takiego samego okresu roku 2014 i wyniosła 39,43 miliona hektolitrów.

Dla porównania w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest wchodząca w skład grupy SABMiller Kompania Piwowarska, na drugim miejscu znajduje się Grupa Żywiec (grupa Heineken), a na trzecim mmiejscu jest Carlsberg Polska z Grupy Carlsberg.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.