REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek piwa wzrósł wolumenowo o 1,4 proc. w 2015 r., specjalności górą

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2016, 13:24
Rynek piwa wzrósł wolumenowo o 1,4 proc. w 2015 r., specjalności górą
fot. Shutterstock

Rynek piwa wzrósł wolumenowo o 1,4 proc. w 2015 roku, a wartościowo o 0,8 proc. – oceniają przedstawiciele Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie i firmy badawczej Nielsen.

REKLAMA

- Wolumenowy wzrost w roku ubiegłym wyniósł 1,4 proc., a  wartościowy 0,8 proc. – mówi Marcin Cyganiak, dyrektor w dziale obsługi klienta firmy badawczej Nielsen.

- Od ok. sześciu lat to spożycie piwa na głowę jest stabilne (…) W związku z tą stabilizacją na rynku i zmianami w trendach konsumenckich rynek stał się ekstremalnie konkurencyjny i dlatego przyrost wartościowy jest mniejszy niż wolumenowy – dodaje Guillaume Duverdier, prezes Browarów Polskich.

Prezes Duverdier podkreśla, że na rynku polskim widoczne jest odchodzenie od alkoholi mocnych w kierunku piwa, ale nawet samej kategorii piwa widoczne są przesunięcia z segmentu piw mocnych na piwa o niższej zawartości alkoholu, dlatego segment piw mocnych spada, a segment radlerów i specjalności rośnie.

Marcin Cyganiak dodaje, że 70 proc. kategorii piwa w Polsce stanowią lagery,  ok. 5,0 proc. marki własne, 7-8 proc. to piwa mocne, a reszta – czyli kilkanaście procent – to piwne specjalności (w tym radlery i lagery niepasteryzowane).

Marcin Cyganiak mówi, że wartość rynku piwa w Polsce sięga około 15 miliardów złotych, a wolumen sprzedaży ponad 30 milionów hektolitrów, jednak podkreśla też, że Nielsen dokonuje analizy rynku piwa mierząc sprzedaż w sklepach detalicznych i sprzedaż do konsumenta, co nie jest równe temu co producenci wypuścili na rynek.

Dodaje, że pewnych kanałów dystrybucji Nielsen nie pokrywa stąd mogą być widoczne różnice w danych dotyczących sprzedaży piwa w Polsce podawanych przez Nielsena i inne organizacje m.in. np. GUS.

Według GUS w ciągu 12 miesięcy 2015 roku produkcja piwa w Polsce spadła o 1,1 proc. wobec takiego samego okresu roku 2014 i wyniosła 39,43 miliona hektolitrów.

Dla porównania w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest wchodząca w skład grupy SABMiller Kompania Piwowarska, na drugim miejscu znajduje się Grupa Żywiec (grupa Heineken), a na trzecim mmiejscu jest Carlsberg Polska z Grupy Carlsberg.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (31 422) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 780 410)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH