Rynek wermutów w Polsce spada, a win musujących jest stabilny

Rynek wermutów w Polsce spada. Rynek win musujących nieźle sobie radzi, ale na samym rynku wermutów spadek w 2014 roku wyniósł ponad 10 procent - ocenia prezes Grupy Ambra, producenta i dystrybutora win oraz Cydru Lubelskiego.
- Rynek wermutów spadł w ostatnim roku o ponad 10 procent i trudno przewidywać, jaki może być dalszy spadek - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.
- Rynek win musujących nadal jest mały w Polsce i sprzedaż wynosi ok. 20 milionów butelek rocznie, czyli jest to około jednej butelki na głowę rocznie. Można powiedzieć, że akurat ten segment rynku właściwie nie spada - dodaje.
Na polskim rynku win, wina musujące odgrywają dość sporą rolę. Choć ich sprzedaż nie rozwijała się w ostatnich latach tak szybko jak win spokojnych, to wciąż odpowiadają one za ponad 20 proc. wolumenu kategorii win gronowych, wzmacnianych i wermutów. Wynika to z faktu, że kategoria win ogółem jest wciąż bardzo mała w Polsce, więc tradycja kupowania wina musującego z okazji sylwestra lub prywatnych okazji do świętowania odgrywa bardzo dużą rolę w skali całego rynku.
Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej.
Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.
Grupa działa w kilku sektorach rynku win i alkoholi w oparciu o portfel znanych marek taki jak: Dorato, CIN&CIN, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski, Baczewski czy Pliska.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!