Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek whisky w Polsce bardzo dojrzał; konsumenci wybierają lepsze alkohole - raport

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2016, 10:39
Rynek whisky w Polsce bardzo dojrzał; konsumenci wybierają lepsze alkohole - raport
Najpopularniejsze marki whisky w Polsce to Johnnie Walker, Ballantine’s oraz Grant’s fot. Shutterstock

Polski rynek szkockiej whisky bardzo dojrzał. Liczba zamożnych Polaków rośnie. Konsumenci coraz częściej odkrywają gatunkowe, importowane trunki, a chcąc poszerzać wrażenia smakowe kupują whisky coraz lepszej jakości – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Stilnovisti.

Najpopularniejsze marki whisky w Polsce to Johnnie Walker, Ballantine’s oraz Grant’s.

- Do popularności whisky w Polsce przyczyniła się po części zmiana ustroju. Zmęczeni nakazami, jak też zakazami, zaczęliśmy sięgać po nowe trunki, a że w naturze człowieka leży potrzeba zarówno „lepiej” jak i „więcej”, proces ten trwa i trwać będzie dalej. Generalnie tak jak apetyt rośnie w miarę jedzenia, tak też rosną nasze wymagania w stosunku do whisky – mówi cytowany w raporcie Jarosław Urban, ekspert w zakresie whisky i whiskey i autor kilku książek o tych trunkach.

- Dla jednych ciągle szczytem będzie standardowy blend, inni nie tkną nic poza single maltem, do tego starzonym co najmniej ćwierć wieku. I to są konsumenckie realia. Producenci powinni unikać zastępowania jakości trunku frazesami marketingowymi, gdyż świadomość konsumenta stale rośnie – dodaje.

- Pamiętamy whisky butelkowane przed 20 laty i dzisiejsze standardowe edycje, które niestety często od nich odstają. Konsument zasługuje na uczciwe traktowanie – więcej faktów na etykiecie mnie zaś marketingu. Wiemy, że przez najbliższe lata skazani jesteśmy na młode whisky, ale pamiętajmy słowa Billa Smitha Granta (właściciela Glenliveta), który w latach 30-tych twierdził, że najlepsza jest whisky starzona od 8 do 10 lat – mówi również Jarosław Urban.

Według International Wine & Spirit Research (IWSR) Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się krajów pod względem konsumpcji whisky. W pierwszej połowie 2015 roku Polska zanotowała najwyższy wzrost importu szkockiej – wśród państw objętych rankingiem – pod względem wartościowym i ilościowym.

Z raportu „Raport roczny z rynku whisky 2015 r.” wynika, że Polska znalazła się wśród 20 największych importerów szkockiej whisky. Import tego alkoholu do Polski wzrósł w pierwszej połowie 2015 roku o ponad 45 proc. pod względem wartości, a pod względem wolumenów o ponad 60 proc.

Scotch Whisky Association podaje zaś, że wartość importu szkockiej whisky do Polski wyniosła w pierwszym półroczu 2015 roku 20,5 miliona funtów i była o 45,2 proc. wyższa niż w takim samym okresie roku 2014 (14,1 mln funtów).

Liczony w butelkach o pojemności 70 cl eksport do Polski wzrósł aż o 60,4 proc.– z 5,5 milionów do 8,9 milionów – zapewniając nam 16 miejsce w rankingu.

LICZBA ZAMOŻNYCH POLAKÓW ROŚNIE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH