REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek wina nie wróci już raczej do wysokich dynamik wzrostu

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2014, 14:26
Rynek wina nie wróci już raczej do wysokich dynamik wzrostu
fot. PTWP

Rynek wina w Polsce raczej nie powróci do tak wysokich dynamik wzrostu jak np. 15 proc., które kiedyś notował, ale można spodziewać się, że w ciągu najbliższych ośmiu lat rynek będzie rósł 5-10 proc. rocznie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

REKLAMA

Rok 2013 był najsłabszym rokiem dla rynku wina od paru lat. Czy ten dołek mamy już za sobą i powrócimy do wyższych dynamik wzrostu rynku?

- Tego jeszcze nie wiemy, ale myślę, że raczej trudno mówić o powrocie do dynamiki rzędu 15 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór.

- Natomiast myślę, że średnioterminowo, na przestrzeni najbliższych ośmiu lat rynek będzie rósł w skali 5-10 procent i czasami będzie to np. 10-procentowy wzrost, a czasami może 5-procentowy - dodaje.

- I nadal też głównie będzie rosła sprzedaż win spokojnych - mówi również.

Ambra podaje, opierając się na danych firmy Nielsen, że rynek wina w Polsce wzrósł wartościowo w roku 2013 o około 3 proc. do ok. 2,06 miliarda złotych po tym jak w 2012 roku wzrost wyniósł prawie 8,0 proc., a rynek osiągnął wartość 2,0 miliardów złotych.

W latach 2009-2011 rynek wina rósł w tempie 4,1-9,0 proc.

Ambra podaje też, że Nielsen prognozuje, iż rynek wina wzrośnie w 2014 roku o 5,0 proc. do 2,16 miliarda złotych.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej.

Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Około 80 proc. przychodów realizowanych jest w Polsce. Pozostała część przychodów pochodzi z m.in. Czech, Słowacji i Rumunii.

Do Grupy Ambra należą takie marki jak Dorato, Cin&Cin, El Sol, Fresco, Pliska, Piccolo, a także Cydr Lubelski.

Obok własnych marek Grupa Ambra oferuje też wina importowane od światowych producentów, m. in. poprzez największą w Polsce sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką Centrum Wina liczącą 26 sklepów, największą organizację sprzedaży do restauracji i hoteli (HoReCa) oraz jeden z wiodących winiarskich sklepów internetowych pod marką winezja.pl.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Stefa 13-03-2014, 09:22:
Czy "rynek wina" to import wina butelkowanego i produkcja w Polsce ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH