Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek wina nie wróci już raczej do wysokich dynamik wzrostu

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2014, 14:26
Rynek wina nie wróci już raczej do wysokich dynamik wzrostu
fot. PTWP

Rynek wina w Polsce raczej nie powróci do tak wysokich dynamik wzrostu jak np. 15 proc., które kiedyś notował, ale można spodziewać się, że w ciągu najbliższych ośmiu lat rynek będzie rósł 5-10 proc. rocznie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Rok 2013 był najsłabszym rokiem dla rynku wina od paru lat. Czy ten dołek mamy już za sobą i powrócimy do wyższych dynamik wzrostu rynku?

- Tego jeszcze nie wiemy, ale myślę, że raczej trudno mówić o powrocie do dynamiki rzędu 15 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór.

- Natomiast myślę, że średnioterminowo, na przestrzeni najbliższych ośmiu lat rynek będzie rósł w skali 5-10 procent i czasami będzie to np. 10-procentowy wzrost, a czasami może 5-procentowy - dodaje.

- I nadal też głównie będzie rosła sprzedaż win spokojnych - mówi również.

Ambra podaje, opierając się na danych firmy Nielsen, że rynek wina w Polsce wzrósł wartościowo w roku 2013 o około 3 proc. do ok. 2,06 miliarda złotych po tym jak w 2012 roku wzrost wyniósł prawie 8,0 proc., a rynek osiągnął wartość 2,0 miliardów złotych.

W latach 2009-2011 rynek wina rósł w tempie 4,1-9,0 proc.

Ambra podaje też, że Nielsen prognozuje, iż rynek wina wzrośnie w 2014 roku o 5,0 proc. do 2,16 miliarda złotych.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej.

Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Około 80 proc. przychodów realizowanych jest w Polsce. Pozostała część przychodów pochodzi z m.in. Czech, Słowacji i Rumunii.

Do Grupy Ambra należą takie marki jak Dorato, Cin&Cin, El Sol, Fresco, Pliska, Piccolo, a także Cydr Lubelski.

Obok własnych marek Grupa Ambra oferuje też wina importowane od światowych producentów, m. in. poprzez największą w Polsce sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką Centrum Wina liczącą 26 sklepów, największą organizację sprzedaży do restauracji i hoteli (HoReCa) oraz jeden z wiodących winiarskich sklepów internetowych pod marką winezja.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Stefa 13-03-2014, 09:22:
Czy "rynek wina" to import wina butelkowanego i produkcja w Polsce ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.