Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek wina przyspieszy w 2017 r., konsumpcja w Polsce najniższa w Europie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2017, 15:56
Rynek wina przyspieszy w 2017 r., konsumpcja w Polsce najniższa w Europie
fot. Shutterstock

Rynek wina Polsce ma silny potencjał wzrostu i może przyspieszyć w 2017 roku, a jego dynamika może wynieść około 7,0 proc. – szacuje prezes Grupy Ambra, Robert Ogór i dodaje, że konsumpcja wina w Polsce jest najniższa w Europie.

Rynek wina w Polsce może osiągnąć w tym roku wartość 2,6 miliarda złotych wobec 2,436 miliarda w 2016 roku, gdy wzrost wyniósł 5,0 proc. z 2,32 miliarda złoych w 2015 r.

- Widzimy przyspieszenie wzrostu naszej sprzedaży w znaczącym stopniu dzięki przyspieszeniu dynamiki rynku, która – jak sądzimy – osiągnie w 2017 roku około siedmiu procent – mówi Robert Ogór.

- Istnieje luka między konsumpcją wina na mieszkańca w Polsce w stosunku do innych, porównywalnych krajów europejskich. Również dziś, po 25 latach nieprzerwanego wzrostu konsumpcji wina w Polsce ta luka jest jeszcze ogromna, bo na jednego mieszkańca konsumpcja nie osiągnęła jeszcze poziomu 4 litrów i jest to wielkość najniższa w Europie – dodaje.

Dodaje, że spożycie wina w Polsce wynosi 3,2 litra na głowę, podczas gdy w Hiszpanii jest to 21,3 litra, Wlk. Brytanii – 22 litry, w Niemczech – 24,8 l, Szwecji - 26 l, we Włoszech – 33,3 l, a we Francji – 42,5 l.

Robert Ogór mówi też, że siły, które budują i oddziałują obecnie na rynek wina w Polsce  to rosnące dochody per capita, zwiększający się poziom wykształcenia, rosnący wpływ kobiet na decyzje konsumenckie, rozwój turystyki, zmiana stylu życia i rosnąca skłonność do zakupu dóbr luksusowych.

- Następuje rozwój stylu życia związany nie tylko z turystyką, ale też trendami kulinarnymi. Funkcja alkoholu zmienia się właściwie na całym świecie i raczej nie zmieniają się wolumeny, ale rosną wydatki, co oznacza, że jest styl i trend konsumpcji bardziej wartościowych i jakościowych alkoholi – mówi prezes grupy Ambra.

- Na przestrzeni ostatnich 10 lat sprzedaż wina w Polsce podwoiła się, a wydatki na wódkę wzrosły o ok. 50 proc. Wydaje nam się, że te wybory i koncentracja na wartościowych i jakościowych produktach mają siłę wsparcia wzrostu rynku wina – dodaje.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.