Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek wina w Polsce ma duży potencjał do dalszego wzrostu

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-06-2014, 10:57
Rynek wina w Polsce ma duży potencjał do dalszego wzrostu
fot. Fotolia

Polski rynek wina ma duży potencjał do dalszego wzrostu konsumpcji, podczas gdy w niektórych europejskich krajach winiarskich jak np. we Włoszech czy Hiszpanii spożycie wina notuje spadki - wynika z informacji przedstawionych przez Polską Radę Winiarstwa (PRW).

Rynek w Polsce ma duży potencjał wzrostu, ponieważ nadal mamy jeden z najniższych na świecie wskaźników spożycia wina per capita.

Na korzyść rynku win mogą wpłynąć też takie czynniki jak m.in. wzrost dochodów ludności, zmiana zachowań konsumentów czy podwyższona akcyza na alkohole mocne od początku 2014 r., która może doprowadzić do zmian w strukturze sprzedaży napojów alkoholowych, a wielu producentów i dystrybutorów liczy, że z korzyścią dla wyrobów winiarskich.

Według PRW rynek wina w Polsce rozwija się dynamicznie, a Polacy otwierają się na nowe doznania smakowe. Poznanie winiarskiego świata ułatwiają profesjonalne sklepy winiarskie, ale też dyskonty, które oferują szeroki wybór różnorodnych produktów.

W Polsce spożycie win wynosi ok. 3 litrów na głowę, podczas gdy w krajach europejskich średnia jest zdecydowanie wyższa. Dla przykładu Franzuci piją ok. 45 litrów wina na głowę, a Włosi i Portugalczycy ok. 40 litrów na głowę.

PRW podaje opierając się na danych firmy Nielsen, że w 2013 roku w Polsce sprzedano 114 milionów hektolitrów wina, czyli o 1,8 proc. więcej niż w 2012 roku, gdy sprzedaż wyniosła 112 milionów hektolitrów. Dla porównania w 2011 roku sprzedaż wyniosła 106 milionów hektolitrów, w 2010 roku 100 milionów, a w 2009 roku 99 milionów.

PRW podaje, że wedle szacunków rynek wina ma szanse nadal stabilnie rosnąć w tempie ok. 6 proc. rocznie.

Polska Rada Winiarstwa obala też niektóre mity jakie przez lata narosły w Polsce wokół tego trunku m.in. taki, że im wino starsze tym lepsze. PRW zapewnia, że 95 proc. win na rynku to wina, które trzeba wypić w ciągu dwóch-trzech lat od zakupu, a jedynie jeden procent to wina medytacyjne, które z czasem stają się lepsze

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.