REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek wina zwolnił; rośnie dzięki dyskontom

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2015, 11:01
Rynek wina zwolnił; rośnie dzięki dyskontom
fot. Shutterstock

Wzrost rynku wina w Polsce nieco zwolnił w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ale w kolejnych latach rynek nadal będzie notował zwyżki. Ostatnie wzrosty rynek wina zawdzięcza kanałowi dyskontowemu – ocenia Grupa Ambra. W kolejnych latach rynek może rosnąć w granicach 2-5 proc. rocznie.

REKLAMA

Grupa Ambra, producent, importer i dystrybutor win, ocenia, że w roku obrotowym 2014/2015 (lipiec 2014-czerwiec 2015) wzrost rynku wina wyniósł około 3 proc., czyli poniżej wieloletniej dynamiki wzrostu tego rynku.

Rozwój poszczególnych kategorii rynku był mocno zróżnicowany: silniej rosły wina stołowe, słabiej wina musujące, natomiast znacząco zmniejszyła się konsumpcja win typu aperitif.

Ambra ocenia, że właściwie cały wzrost sprzedaży rynku wina miał miejsce w sklepach dyskontowych, a pozostałe kanały dystrybucji odnotowały niewielki spadek.

W oparciu o posiadane dane historyczne dotyczące wzrostu polskiego rynku wina, a także wielokrotnie niższy poziom konsumpcji per capita w porównaniu do innych krajów Europy, zarząd Ambry przewiduje, że rynek wina w Polsce może w kolejnych latach wzrosnąć w granicach 2-5 proc.  

- Trwałym i sprzyjającym wzrostowi rynku wina czynnikiem będzie również zmiana stylu życia w Polsce, w wyniku której konsumenci odchodzą od konsumpcji alkoholi mocnych, w szczególności wódki i zwiększają konsumpcję wina – ocenia zarząd Ambry.

- Głównym  zagrożeniem dla tego wzrostu mogłoby być pogorszenie ogólnej koniunktury gospodarczej w Polsce i obniżenie zamożności społeczeństwa – informuje zarząd.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Spółki grupy prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Do portfela marek grupy należą: DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI i PLISKA.

Oferta AMBRA opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii. 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH