Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek wódki w Polsce może lekko spaść w tym roku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-07-2016, 14:22
Rynek wódki w Polsce może lekko spaść w tym roku
Rynek wódki w Polsce spadł o ok. 0,5 proc. w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 r. fot. Shutterstock

Rynek wódki w Polsce może spaść w 2016 roku maksymalnie o 1 proc. lub utrzymać się na podobnym do ubiegłorocznego poziomie pod względem wolumenu – ocenia Monzer Elabrashy, dyrektor generalny CEDC.

- Rynek wódki w Polsce spadł o ok. 0,5 proc. w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku, ale widać już oznaki poprawy po wcześniejszych turbulencjach związanych z podwyżką podatku akcyzowego (…) natomiast w całym 2016 roku spodziewamy się lekkiego spadku całego rynku wódki pod względem wolumenu lub stabilizacji. Może to być spadek między 0,5 a 1,0 proc. – mówi Monzer Elabrashy, dyrektor generalny CEDC.

- Na rynek mogą wpłynąć takie czynniki jak podatek od handlu, którym jesteśmy nieco zaniepokojeni, mamy z kolei nadzieję, że podatek akcyzowy pozostanie bez zmian przynajmniej przez najbliższe sześć miesięcy, a poza tym liczymy chłodniejsze lato – dodaje.

I podkreśla, że najlepiej rosnącymi segmentami rynku są wódki smakowe, małe opakowania i wódki superpremium, a największym kanałem sprzedaży jest kanał handlu tradycyjnego (61 proc. całego rynku).

Z danych przedstawionych przez CEDC wynika, że segment wódek smakowych, który stanowi ok. 23 proc. całego rynku wódek w Polsce, wzrósł wolumenowo w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku o 1,0 proc. Z kolei segment wódek czystych (77 proc. rynku) spadł o 1,0 proc.

Najgorzej radziły sobie wódki z segmentu ekonomicznego (spadek o 9 proc.), a najlepiej wódki superpremium (wzrost o 2,0 proc.) i wódki smakowe mainstream (wzrost o 2,0 proc.). Sprzedaż wódek premium wzrosła o 1,0 proc., podobnie jak sprzedaż wódek czystych mainstream.

Powodzeniem cieszyły się wódki w małych opakowaniach - ich sprzedaż wzrosła w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku o 6 proc., zaś w dużych opakowaniach spadła o 2,5 proc.

CEDC to jeden z czołowych producentów wódki na świecie oraz największa w Europie środkowej i wschodniej zintegrowana firma z branży napojów alkoholowych.

Firma produkuje i sprzedaje takie marki z segmentu wódek jak m. in.: Żubrówka, Bols, Soplica, Absolwent, Green Mark, Zhuravli, Parliament, Royal oraz wiele innych, eksportowanych do ponad 50 krajów świata.

CEDC jest też wiodącym importerem napojów alkoholowych w Polsce, Rosji i na Węgrzech. W Polsce CEDC oferuje takie znane marki alkoholi na świecie jak np.: Metaxa, Remy Martin, Carlo Rossi, Grant’s, Jägermeister, Gancia, Campari, Cinzano czy Old Smuggler. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • i co 15-07-2016, 11:03:
narazie cały czas spada a bajdy pisza i gadaja ze 500 plus zasili sprzedaz wodki.... ciekawe sprzeczne informacje
  • Jan 14-07-2016, 23:09:
Może jednak zacznie rosnąć. Cała nadzieja w 500+.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH