Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Rynek wódki w Polsce może lekko spaść w tym roku

Rynek wódki w Polsce może spaść w 2016 roku maksymalnie o 1 proc. lub utrzymać się na podobnym do ubiegłorocznego poziomie pod względem wolumenu – ocenia Monzer Elabrashy, dyrektor generalny CEDC.

Rynek wódki w Polsce może lekko spaść w tym roku
Rynek wódki w Polsce spadł o ok. 0,5 proc. w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 r. fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 14-07-2016, 14:22

- Rynek wódki w Polsce spadł o ok. 0,5 proc. w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku, ale widać już oznaki poprawy po wcześniejszych turbulencjach związanych z podwyżką podatku akcyzowego (…) natomiast w całym 2016 roku spodziewamy się lekkiego spadku całego rynku wódki pod względem wolumenu lub stabilizacji. Może to być spadek między 0,5 a 1,0 proc. – mówi Monzer Elabrashy, dyrektor generalny CEDC.

- Na rynek mogą wpłynąć takie czynniki jak podatek od handlu, którym jesteśmy nieco zaniepokojeni, mamy z kolei nadzieję, że podatek akcyzowy pozostanie bez zmian przynajmniej przez najbliższe sześć miesięcy, a poza tym liczymy chłodniejsze lato – dodaje.

I podkreśla, że najlepiej rosnącymi segmentami rynku są wódki smakowe, małe opakowania i wódki superpremium, a największym kanałem sprzedaży jest kanał handlu tradycyjnego (61 proc. całego rynku).

Z danych przedstawionych przez CEDC wynika, że segment wódek smakowych, który stanowi ok. 23 proc. całego rynku wódek w Polsce, wzrósł wolumenowo w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku o 1,0 proc. Z kolei segment wódek czystych (77 proc. rynku) spadł o 1,0 proc.

Najgorzej radziły sobie wódki z segmentu ekonomicznego (spadek o 9 proc.), a najlepiej wódki superpremium (wzrost o 2,0 proc.) i wódki smakowe mainstream (wzrost o 2,0 proc.). Sprzedaż wódek premium wzrosła o 1,0 proc., podobnie jak sprzedaż wódek czystych mainstream.

Powodzeniem cieszyły się wódki w małych opakowaniach - ich sprzedaż wzrosła w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku o 6 proc., zaś w dużych opakowaniach spadła o 2,5 proc.

CEDC to jeden z czołowych producentów wódki na świecie oraz największa w Europie środkowej i wschodniej zintegrowana firma z branży napojów alkoholowych.

Firma produkuje i sprzedaje takie marki z segmentu wódek jak m. in.: Żubrówka, Bols, Soplica, Absolwent, Green Mark, Zhuravli, Parliament, Royal oraz wiele innych, eksportowanych do ponad 50 krajów świata.

CEDC jest też wiodącym importerem napojów alkoholowych w Polsce, Rosji i na Węgrzech. W Polsce CEDC oferuje takie znane marki alkoholi na świecie jak np.: Metaxa, Remy Martin, Carlo Rossi, Grant’s, Jägermeister, Gancia, Campari, Cinzano czy Old Smuggler. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    rynek wódki 2016 RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    Monzer Elabrashy RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Jan 2016-07-14 23:09:01
    Może jednak zacznie rosnąć. Cała nadzieja w 500+.
  • i co 2016-07-15 11:03:11
    narazie cały czas spada a bajdy pisza i gadaja ze 500 plus zasili sprzedaz wodki.... ciekawe sprzeczne informacje

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.222.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.