Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek wódki w Polsce może lekko spaść w tym roku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-07-2016, 14:22
Rynek wódki w Polsce może lekko spaść w tym roku
Rynek wódki w Polsce spadł o ok. 0,5 proc. w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 r. fot. Shutterstock

Rynek wódki w Polsce może spaść w 2016 roku maksymalnie o 1 proc. lub utrzymać się na podobnym do ubiegłorocznego poziomie pod względem wolumenu – ocenia Monzer Elabrashy, dyrektor generalny CEDC.

- Rynek wódki w Polsce spadł o ok. 0,5 proc. w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku, ale widać już oznaki poprawy po wcześniejszych turbulencjach związanych z podwyżką podatku akcyzowego (…) natomiast w całym 2016 roku spodziewamy się lekkiego spadku całego rynku wódki pod względem wolumenu lub stabilizacji. Może to być spadek między 0,5 a 1,0 proc. – mówi Monzer Elabrashy, dyrektor generalny CEDC.

- Na rynek mogą wpłynąć takie czynniki jak podatek od handlu, którym jesteśmy nieco zaniepokojeni, mamy z kolei nadzieję, że podatek akcyzowy pozostanie bez zmian przynajmniej przez najbliższe sześć miesięcy, a poza tym liczymy chłodniejsze lato – dodaje.

I podkreśla, że najlepiej rosnącymi segmentami rynku są wódki smakowe, małe opakowania i wódki superpremium, a największym kanałem sprzedaży jest kanał handlu tradycyjnego (61 proc. całego rynku).

Z danych przedstawionych przez CEDC wynika, że segment wódek smakowych, który stanowi ok. 23 proc. całego rynku wódek w Polsce, wzrósł wolumenowo w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku o 1,0 proc. Z kolei segment wódek czystych (77 proc. rynku) spadł o 1,0 proc.

Najgorzej radziły sobie wódki z segmentu ekonomicznego (spadek o 9 proc.), a najlepiej wódki superpremium (wzrost o 2,0 proc.) i wódki smakowe mainstream (wzrost o 2,0 proc.). Sprzedaż wódek premium wzrosła o 1,0 proc., podobnie jak sprzedaż wódek czystych mainstream.

Powodzeniem cieszyły się wódki w małych opakowaniach - ich sprzedaż wzrosła w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku o 6 proc., zaś w dużych opakowaniach spadła o 2,5 proc.

CEDC to jeden z czołowych producentów wódki na świecie oraz największa w Europie środkowej i wschodniej zintegrowana firma z branży napojów alkoholowych.

Firma produkuje i sprzedaje takie marki z segmentu wódek jak m. in.: Żubrówka, Bols, Soplica, Absolwent, Green Mark, Zhuravli, Parliament, Royal oraz wiele innych, eksportowanych do ponad 50 krajów świata.

CEDC jest też wiodącym importerem napojów alkoholowych w Polsce, Rosji i na Węgrzech. W Polsce CEDC oferuje takie znane marki alkoholi na świecie jak np.: Metaxa, Remy Martin, Carlo Rossi, Grant’s, Jägermeister, Gancia, Campari, Cinzano czy Old Smuggler. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • i co 15-07-2016, 11:03:
narazie cały czas spada a bajdy pisza i gadaja ze 500 plus zasili sprzedaz wodki.... ciekawe sprzeczne informacje
  • Jan 14-07-2016, 23:09:
Może jednak zacznie rosnąć. Cała nadzieja w 500+.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 680) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.