Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Segment win musujących będzie rósł przez najbliższe lata

  • Autor: just-drinks.com/ BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2016, 13:18
Segment win musujących będzie rósł przez najbliższe lata
Wino musujące nie jest już tylko alkoholem do celebrowania świąt, a stało się wyborem codziennym fot. Shutterstock

Segment win musujących (z wyłączeniem francuskich Champagne) wszedł w trend wzrostowy i będzie rósł w najbliższych latach, po tym jak w roku 2014 kategoria weszła w okres spowolnienia.

Z raportu just-drinks oraz Th IWSR wynika, że konsumpcja w ciągu najbliższych lat do roku 2018 wzrośnie o około 17,5 mln dziewięciolitrowych skrzynek. W 2014 roku konsumpcja w tym segmencie spadła o 0,9 proc. do 212 mln skrzynek.

Większość tego wzrostu będzie zasługą czterech największych rynków wina musującego, czyli USA, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Rosji.

Raport podkreśla, że USA będą niezwykle ważne dla przyszłego wzrostu kategorii, tak jak tradycyjne, duże rynki takie jak Niemcy i Wielka Brytania. Rosja także ma potencjał wzrostu, jednak zależy to od tego czy i kiedy pokona swoje obecne zawirowania gospodarcze.

Andreas Brokemper, prezes Henkell Group mówi, że wino musujące nie jest już tylko alkoholem do celebrowania świąt, a stało się napojem codziennym. Przewiduje on dalszy wzrost tej kategorii, zwłaszcza teraz, wraz z pojawieniem się koktajli z win musujących oraz z coraz większą liczbą młodych konsumentów wchodzących w tę kategorię.

Peter Clausen, dyrektor marketingu Rotkappchen mówi zaś, że w Niemczech szybko rośnie popularność aromatyzowanych win musujących, a cały rynek rośnie o 30-50 proc., jednak nie istnieją żadne konkretne wyróżniające się marki. I dodaje, że firma mocno postawiła na wprowadzanie innowacji, co było dla niej dużym krokiem naprzód.

Do innowacji w kategorii win musujących należą m.in.: wariacje Aperol Spritz, cava, prosecco, aperitify, koktajle i miksy, alternatywa dla prosecco we Włosze, czyli Franciacorta oraz kategoria Cap Classique w RPA.

 Rynek win musujących w Polsce

W 2015 roku – po kilku latach stagnacji – alkohole musujące powróciły na ścieżkę wzrostu. Firma International Wine and Spirits Research (IWSR) szacowała pod koniec ubiegłego roku, że w 2015 r. na trunki zagraniczne przypadało niemal 17 proc. łącznej sprzedaży win musujących w naszym kraju, podczas gdy jeszcze dziesięć lat temu ich udział wynosił 8 proc. 

Z szacunków Ambry wynika zaś, że modne stało się szczególnie włoskie prosecco, którego sprzedaż tylko podczas ubiegłorocznych wakacji zwiększyła się o 86 proc. w porównaniu z takim samym okresem rok wcześniej. Natomiast w ostatnim roku popyt na musujące wina premium, w tym prosecco, wzrósł o 30 proc. Na popularności szybko zyskiwały też francuskie szampany , czyli Champagne. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.