REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Segment win musujących będzie rósł przez najbliższe lata

  • Autor: just-drinks.com/ BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2016, 13:18
Segment win musujących będzie rósł przez najbliższe lata
Wino musujące nie jest już tylko alkoholem do celebrowania świąt, a stało się wyborem codziennym fot. Shutterstock

Segment win musujących (z wyłączeniem francuskich Champagne) wszedł w trend wzrostowy i będzie rósł w najbliższych latach, po tym jak w roku 2014 kategoria weszła w okres spowolnienia.

REKLAMA

Z raportu just-drinks oraz Th IWSR wynika, że konsumpcja w ciągu najbliższych lat do roku 2018 wzrośnie o około 17,5 mln dziewięciolitrowych skrzynek. W 2014 roku konsumpcja w tym segmencie spadła o 0,9 proc. do 212 mln skrzynek.

Większość tego wzrostu będzie zasługą czterech największych rynków wina musującego, czyli USA, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Rosji.

Raport podkreśla, że USA będą niezwykle ważne dla przyszłego wzrostu kategorii, tak jak tradycyjne, duże rynki takie jak Niemcy i Wielka Brytania. Rosja także ma potencjał wzrostu, jednak zależy to od tego czy i kiedy pokona swoje obecne zawirowania gospodarcze.

Andreas Brokemper, prezes Henkell Group mówi, że wino musujące nie jest już tylko alkoholem do celebrowania świąt, a stało się napojem codziennym. Przewiduje on dalszy wzrost tej kategorii, zwłaszcza teraz, wraz z pojawieniem się koktajli z win musujących oraz z coraz większą liczbą młodych konsumentów wchodzących w tę kategorię.

Peter Clausen, dyrektor marketingu Rotkappchen mówi zaś, że w Niemczech szybko rośnie popularność aromatyzowanych win musujących, a cały rynek rośnie o 30-50 proc., jednak nie istnieją żadne konkretne wyróżniające się marki. I dodaje, że firma mocno postawiła na wprowadzanie innowacji, co było dla niej dużym krokiem naprzód.

Do innowacji w kategorii win musujących należą m.in.: wariacje Aperol Spritz, cava, prosecco, aperitify, koktajle i miksy, alternatywa dla prosecco we Włosze, czyli Franciacorta oraz kategoria Cap Classique w RPA.

 Rynek win musujących w Polsce

W 2015 roku – po kilku latach stagnacji – alkohole musujące powróciły na ścieżkę wzrostu. Firma International Wine and Spirits Research (IWSR) szacowała pod koniec ubiegłego roku, że w 2015 r. na trunki zagraniczne przypadało niemal 17 proc. łącznej sprzedaży win musujących w naszym kraju, podczas gdy jeszcze dziesięć lat temu ich udział wynosił 8 proc. 

Z szacunków Ambry wynika zaś, że modne stało się szczególnie włoskie prosecco, którego sprzedaż tylko podczas ubiegłorocznych wakacji zwiększyła się o 86 proc. w porównaniu z takim samym okresem rok wcześniej. Natomiast w ostatnim roku popyt na musujące wina premium, w tym prosecco, wzrósł o 30 proc. Na popularności szybko zyskiwały też francuskie szampany , czyli Champagne. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 236) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 762 946)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH