REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Segment win musujących będzie rósł przez najbliższe lata

  • Autor: just-drinks.com/ BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2016, 13:18
Segment win musujących będzie rósł przez najbliższe lata
Wino musujące nie jest już tylko alkoholem do celebrowania świąt, a stało się wyborem codziennym fot. Shutterstock

Segment win musujących (z wyłączeniem francuskich Champagne) wszedł w trend wzrostowy i będzie rósł w najbliższych latach, po tym jak w roku 2014 kategoria weszła w okres spowolnienia.

REKLAMA

Z raportu just-drinks oraz Th IWSR wynika, że konsumpcja w ciągu najbliższych lat do roku 2018 wzrośnie o około 17,5 mln dziewięciolitrowych skrzynek. W 2014 roku konsumpcja w tym segmencie spadła o 0,9 proc. do 212 mln skrzynek.

Większość tego wzrostu będzie zasługą czterech największych rynków wina musującego, czyli USA, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Rosji.

Raport podkreśla, że USA będą niezwykle ważne dla przyszłego wzrostu kategorii, tak jak tradycyjne, duże rynki takie jak Niemcy i Wielka Brytania. Rosja także ma potencjał wzrostu, jednak zależy to od tego czy i kiedy pokona swoje obecne zawirowania gospodarcze.

Andreas Brokemper, prezes Henkell Group mówi, że wino musujące nie jest już tylko alkoholem do celebrowania świąt, a stało się napojem codziennym. Przewiduje on dalszy wzrost tej kategorii, zwłaszcza teraz, wraz z pojawieniem się koktajli z win musujących oraz z coraz większą liczbą młodych konsumentów wchodzących w tę kategorię.

Peter Clausen, dyrektor marketingu Rotkappchen mówi zaś, że w Niemczech szybko rośnie popularność aromatyzowanych win musujących, a cały rynek rośnie o 30-50 proc., jednak nie istnieją żadne konkretne wyróżniające się marki. I dodaje, że firma mocno postawiła na wprowadzanie innowacji, co było dla niej dużym krokiem naprzód.

Do innowacji w kategorii win musujących należą m.in.: wariacje Aperol Spritz, cava, prosecco, aperitify, koktajle i miksy, alternatywa dla prosecco we Włosze, czyli Franciacorta oraz kategoria Cap Classique w RPA.

 Rynek win musujących w Polsce

W 2015 roku – po kilku latach stagnacji – alkohole musujące powróciły na ścieżkę wzrostu. Firma International Wine and Spirits Research (IWSR) szacowała pod koniec ubiegłego roku, że w 2015 r. na trunki zagraniczne przypadało niemal 17 proc. łącznej sprzedaży win musujących w naszym kraju, podczas gdy jeszcze dziesięć lat temu ich udział wynosił 8 proc. 

Z szacunków Ambry wynika zaś, że modne stało się szczególnie włoskie prosecco, którego sprzedaż tylko podczas ubiegłorocznych wakacji zwiększyła się o 86 proc. w porównaniu z takim samym okresem rok wcześniej. Natomiast w ostatnim roku popyt na musujące wina premium, w tym prosecco, wzrósł o 30 proc. Na popularności szybko zyskiwały też francuskie szampany , czyli Champagne. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 835) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH