Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Słabsze wyniki finansowe Philip Morris w pierwszym kwartale 2016

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-04-2016, 12:10
Słabsze wyniki finansowe Philip Morris w pierwszym kwartale 2016
Philip Morris liczy na wzrost sprzedaży e-papierosów HeatStick. fot. Philip Morris

Przychody netto tytoniowego koncernu w I kwartale 2016 r. wyniosły 6,083 mld dolarów, co oznacza spadek o 8,1 proc. w porównaniu z I kwartałem 2015 roku (6,6 mld USD).

Zysk operacyjny spółki za pierwszy kwartał 2016 r. wyniósł 2,5 mld dolarów, co oznacza spadek o 13,9 proc. w stosunku do I kw. 2015 r. (2,9 mld USD).

- Zgodne z naszymi oczekiwaniami słabsze wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2016 roku wskazują jak wyjątkowo mocny był pierwszy kwartał ubiegłego roku - powiedział André Calantzopoulos, dyrektor generalny Philip Morris International.

Mimo to Calantzopoulos patrzy optymistycznie na sytuację w 2016 roku licząc przede wszystkim na łagodniejszy spadek branży papierosów w ujęciu wolumenowym dzięki solidnemu portfolio PMI z flagową marką Marlboro na czele. Nadzieje szefostwa koncernu budzi także duża popularność elektronicznych papierosów HeatStick w Japonii.

Wolumen dostaw papierosów zmniejszył się globalnie o 1,4 procent, głównie za sprawą Azji. Największe spadki zanotowano na rynkach Indonezji, Pakistanu i Filipin, co częściowo zostało skompensowane przez wzrost w Korei. Spadki na rynkach azjatyckich zrekompensowały częściowo wzrosty w krajach Unii Europejskiej: Francji, Włoszech, Polsce i Hiszpanii. W regionie EEMA (Europa Wschodnia, Środkowy Wschód i Afryka) czołowymi rynkami były Egipt, Tunezja, Turcja, Ukraina, a najgorszymi Rosja i Algieria. 

Wolumen dostaw papierosów Malboro wzrósł w przypadku Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, Korei, Filipin, Meksyku a spadł w Wielkiej Brytanii, Indonezji, Wietnamie i Argentynie. Natomiast wolumen dostaw papierosów L&M wzrósł na rynkach Polski, Portugalii, Egiptu i Ukrainy a zmniejszył się w przypadku Niemiec, Rosji i Arabii Saudyjskiej.

Z kolei wolumen dostaw marki Parliament wzrósł dzięki rynkom Korei i Turcji, marka Bond Street wzrosła na Ukrainie, Chesterfield i Red&White w Czechach i Włoszech, a Lark w Turcji.

W pierwszym kwartale 2016 roku Philip Morris International zwiększył udziały w kilku kluczowych rynkach, takich jak: Australia, Belgia, Kanada, Egipt, Francja, Niemcy, Kuwejt, Holandia, Meksyk, Filipiny, Polska, Arabia Saudyjska, Hiszpania, Szwajcaria, Turcja i Wielka Brytania.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.