Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spada sprzedaż wina w dyskontach, a do łask wróciły markety

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-09-2017, 10:44
Spada sprzedaż wina w dyskontach, a do łask wróciły markety
fot. Shutterstock

Wzrost rynku wina już nie jest zasługą dyskontów w takim stopniu jak było jeszcze kilka lat temu. Teraz super- i hipermarkety wróciły do łask - mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

- Już w poprzednim roku nastąpiła wyraźna zmiana na rynku sprzedaży wina i po latach wzrostu udziałów dyskontów nastąpiło nie tylko wyhamowanie, ale wręcz spadek udziału tego kanału w sprzedaży wina – mówi Robert Ogór.

- Małe sklepy do 300 m.kw. były tym segmentem, gdzie sprzedaż wina rosła najszybciej, a do łask powróciły też super- i hiper-markety – dodaje.

- Ambra w ekstremalnie ograniczonym stopniu prowadzimy sprzedaż przez sieci dyskontowe - podkreśla prezes grupy Ambra.

Ambra podaje opierając się na danych firmy Nielsen, że udział handlu tradycyjnego w sprzedaży wina w 2016 roku sięgnął 32 proc., czyli tyle samo ile w 2015 roku i 2014 r.

Z kolei udział hiper- i supermarketów wzrósł w 2016 roku do 36 proc. z 35 proc. w 2015 roku i wobec 37 proc. w 2014 roku.

Natomiast udział dyskontów w sprzedaży wina spadł w 2016 roku do 32 proc. z 34 proc. w 2015 roku i wobec 31 proc. w 2014 roku.

Robert Ogór mówi też, że według szacunków Ambry rynek wina Polsce ma silny potencjał wzrostu i może przyspieszyć w 2017 roku, a jego dynamika może wynieść około 7,0 proc. i osiągnąć w tym roku wartość 2,6 miliarda złotych wobec 2,436 miliarda w 2016 roku, gdy wzrost wyniósł 5,0 proc. z 2,32 miliarda złotych w 2015 r.

Dodaje, że konsumpcja win w Polsce jest najniższa w Europie i wynosi 3,2 litra na głowę, podczas gdy w Hiszpanii jest to 21,3 litra, Wlk. Brytanii – 22 litry, w Niemczech – 24,8 l, Szwecji - 26 l, we Włoszech – 33,3 l, a we Francji – 42,5 l.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. 

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH