REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Spada sprzedaż Belvedere w Polsce. Krupnik utrzymał silną pozycję na rynku

  • Autor: GPW/portalspozywczy.pl
  • Data: 08-08-2013, 19:14
Spadają przychody Grupy Belvedere

Sprzedaż grupy Belvédere, właściciela marki Sobieski w ciągu I półrocza 2013, wraz z podatkiem akcyzowym, osiągnęła 404,2 mln euro w porównaniu do 429,5 mln euro w analogicznym okresie roku poprzedniego i w porównywalnym zakresie (spadek o 5,9 proc.).

REKLAMA

Pomijając wpływ kursu wymian walut, spadek wyniósł 5,8proc.. Obroty bez podatku akcyzowego wyniosły 252,9 milionów euro i były mniejsze o 3,2 proc. (-3,1proc. przy stałym kursie) w stosunku do 1. półrocza 2012.

- W trakcie pierwszego półrocza Grupa odnotowała zróżnicowane wyniki, jestem jednak przekonany, że będziemy kontynuować rozwój pomimo trudnego otoczenia gospodarczego na niektórych rynkach. Będziemy nadal realizować plan wdrożony cztery miesiące temu, mający na celu utrzymanie rentownego wzrostu w ramach autonomicznej i oddłużonej grupy - mówi Krzysztof Tryliński, prezes i dyrektor Generalny Belvédere.

W Polsce (58,4proc. obrotów), sprzedaż w 1. półroczu uległa zmniejszeniu o 9,0 proc. (podobnie przy stałym kursie), głównie z powodu słabszej kondycji rynku wódki. Po odliczeniu podatku akcyzowego, spadek sprzedaży wyniósł 5,4 proc. (podobnie przy stałym kursie). Wódka
Krupnik, numer 1 na polskim rynku, utrzymała swoją pozycję z 14,2 proc. udziałów w rynku pod koniec czerwca 20131.

W czerwcu 2013, wszystkie marki wódki sprzedawane przez Grupę osiągnęły w Polsce 17,5proc. udziałów w rynku.

We Francji (30,3 proc. obrotów) sprzedaż zwiększyła się o 2,0 proc. Wzrost ten wynikał z sprzedaży Produktów Spirytusowych, których sprzedaż bardzo ucierpiała w I kwartale 2012 r. na skutek oczekiwanego przez klientów pod koniec 2011 r wzrostu podatku od alkoholu, który nastąpił 1 stycznia 2012 r. Natomiast sprzedaż działalności Wina odnotowała lekki spadek o 0,9proc. w stosunku do I półrocza 2012.

Litwa przedstawia 5,6 proc. obrotów Grupy i w dalszym ciągu umacnia swoją działalność.

W USA (2,3proc. obrotów) sprzedaż spadła o 18,2proc. (-17,7proc. przy stałym kursie) w wyniku znacznej sprzedaży zrealizowanej na początku 2012 r. w związku ze spodziewanym wzrostem cen w marcu 2012.

Dania (0,9proc. obrotów) odnotowała w 1. półroczu 2013 r. spadek działalności o 24,6proc. w stosunku do tego samego okresu 2012 r. Spadek ten wynika ze sprzedaży marki wódki Danzka 10 kwietnia 2013 r., co spowodowało zmniejszenie obrotów o 1,5 milionów euro, częściowo skompensowane przez 15proc. wzrost sprzedaży innych marek Grupy.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH