Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Spożycie win stołowych może wzrosnąć 3-krotnie w ciągu 10 lat

Rynek win stołowych, który jest siłą napędową całego rynku wina w Polsce, może w 2013 roku urosnąć o ok. 10 proc. zarówno pod względem wartościowym jak i ilościowym. W perspektywie 4 lat wzrost tego segmentu win może być jeszcze szybszy- oceniają przedstawiciele branży.

Spożycie win stołowych może wzrosnąć 3-krotnie w ciągu 10 lat
W perspektywie 4 lat rynek win stołowych może rosnąć dwucyfrowo

Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 12-06-2013, 16:14

Z danych przedstawionych podczas konferencji „Wino dobre na wszystko" zorganizowanej przez Polską Radę Winiarstwa, wynika, że w 2012 roku rynek win stołowych wzrósł wartościowo o ok. 13 proc. do 1,316 mld zł. W 2013 roku wartościowy wzrost może wynieść 10 proc. do 1,44 mld zł, zaś w w 2014 i 2015 roku wzrosty mogą wynieść ok. 8 proc.

Pod względem ilościowym sprzedaż win stołowych może wzrosnąć o 10 proc. w 2013 roku do 77 mln litrów, a w 2014 i 2015 roku o odpowiednio 8 proc. i 7 proc.

- Kategoria wina, która ma najlepsze perspektywy na rynku polskim to wina stołowe. Prognozy na kolejne lata są bardzo optymistyczne, bo konsumpcja wina stołowego na głowę w Polsce jest bardzo niska, a rynek jest nienasycony - powiedział podczas konferencji Michał Rozalicz, dyrektor ds. marketingu spółki winiarskiej Ambra.

- Sądzę, że prognozy, z którymi się zapoznaliśmy mogą być zbyt konserwatywne. Moim zdaniem rynek ten może rosnąć dwucyfrowo w perspektywie czterech lat - dodał.

Niektórzy szacują, że ten rynek ma jeszcze lepsze perspektywy wzrostu.

- Branża winiarska w Polsce jest w fazie silnego rozwoju i jest najbardziej rozwijającym się segmentem w branży alkoholowej. Wino jest postrzegane w Polsce jako napój nobilitujący pijącego, zaś piwo jako napój bardziej pospolity - mówi Jacek Jantoń z firmy Jantoń SA, jednego z większych producentów wina w Polsce, a także importera i eksportera win.

- Są szacunki mówiące o tym, że w ciągu maksymalnie 10 lat konsumpcja wina stołowego w Polsce wzrośnie trzykrotnie - dodał.

Konsumpcja wina w Polsce wynosi ok. 5 litrów na głowę, zaś konsumpcja wina stołowego ok. 3 litrów.

Wartościowy udział sprzedaży win stołowych w całym rynku wina w 2012 roku wyniósł prawie 66 proc.

Motorem wzrostu kategorii win stołowych jest kanał dyskontowy i międzynarodowe supermarkety. Ok. 40 proc. wina sprzedają dyskonty.

Importem wina w Polsce zajmuje się ponad 1 tys. przedsiębiorstw, z czego ok. 80 proc. to firmy jednoosobowe

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Jacek Jantoń RSS ALERT    /    Micha RSS ALERT    /    Jantoń RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    wino sto RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    perspektywy rynku wina RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    wina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.