REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek win stołowych może urosnąć ok. 10 proc. w 2013 r.

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-06-2013, 16:14
Spożycie win stołowych może wzrosnąć 3-krotnie w ciągu 10 lat
W perspektywie 4 lat rynek win stołowych może rosnąć dwucyfrowo

Rynek win stołowych, który jest siłą napędową całego rynku wina w Polsce, może w 2013 roku urosnąć o ok. 10 proc. zarówno pod względem wartościowym jak i ilościowym. W perspektywie 4 lat wzrost tego segmentu win może być jeszcze szybszy- oceniają przedstawiciele branży.

REKLAMA

Z danych przedstawionych podczas konferencji „Wino dobre na wszystko" zorganizowanej przez Polską Radę Winiarstwa, wynika, że w 2012 roku rynek win stołowych wzrósł wartościowo o ok. 13 proc. do 1,316 mld zł. W 2013 roku wartościowy wzrost może wynieść 10 proc. do 1,44 mld zł, zaś w w 2014 i 2015 roku wzrosty mogą wynieść ok. 8 proc.

Pod względem ilościowym sprzedaż win stołowych może wzrosnąć o 10 proc. w 2013 roku do 77 mln litrów, a w 2014 i 2015 roku o odpowiednio 8 proc. i 7 proc.

- Kategoria wina, która ma najlepsze perspektywy na rynku polskim to wina stołowe. Prognozy na kolejne lata są bardzo optymistyczne, bo konsumpcja wina stołowego na głowę w Polsce jest bardzo niska, a rynek jest nienasycony - powiedział podczas konferencji Michał Rozalicz, dyrektor ds. marketingu spółki winiarskiej Ambra.

- Sądzę, że prognozy, z którymi się zapoznaliśmy mogą być zbyt konserwatywne. Moim zdaniem rynek ten może rosnąć dwucyfrowo w perspektywie czterech lat - dodał.

Niektórzy szacują, że ten rynek ma jeszcze lepsze perspektywy wzrostu.

- Branża winiarska w Polsce jest w fazie silnego rozwoju i jest najbardziej rozwijającym się segmentem w branży alkoholowej. Wino jest postrzegane w Polsce jako napój nobilitujący pijącego, zaś piwo jako napój bardziej pospolity - mówi Jacek Jantoń z firmy Jantoń SA, jednego z większych producentów wina w Polsce, a także importera i eksportera win.

- Są szacunki mówiące o tym, że w ciągu maksymalnie 10 lat konsumpcja wina stołowego w Polsce wzrośnie trzykrotnie - dodał.

Konsumpcja wina w Polsce wynosi ok. 5 litrów na głowę, zaś konsumpcja wina stołowego ok. 3 litrów.

Wartościowy udział sprzedaży win stołowych w całym rynku wina w 2012 roku wyniósł prawie 66 proc.

Motorem wzrostu kategorii win stołowych jest kanał dyskontowy i międzynarodowe supermarkety. Ok. 40 proc. wina sprzedają dyskonty.

Importem wina w Polsce zajmuje się ponad 1 tys. przedsiębiorstw, z czego ok. 80 proc. to firmy jednoosobowe

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH