Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż alkoholu nieletnim nie jest już tak powszechna jak kiedyś

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-08-2014, 11:21

Problem sprzedaży alkoholu nieletnim nie jest już tak poważny jak kiedyś - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Kompanii Piwowarskiej. Wielu rodziców obawia się, że w wakacje ich dzieci - mając dużo wolnego czasu i będąc pod wpływem rówieśników - po raz pierwszy sięgną po alkohol.

Okazuje się jednak, że próby zakupienia przez nieletnich napojów z procentami coraz częściej kończą się niepowodzeniem. 

Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez instytut MillwardBrown na zlecenie Kompanii Piwowarskiej: 67% ankietowanych twierdzi, że w sytuacji, gdy osoba wyglądająca na nieletnią próbowała nabyć alkohol, sprzedawca zażądał od niej okazania dowodu osobistego. Tylko 14% badanych zostało poproszonych przez nieletniego o kupienie alkoholu, a wśród nich aż 78% zareagowało na tę prośbę odmownie.

Pokazuje to, że zarówno wśród sprzedawców, jak i klientów sklepów panuje coraz silniejsze przekonanie o szkodliwości sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.

Kompania Piwowarska cyklicznie organizuje szkolenia dla sprzedawców piwa obsługujących imprezy plenerowe - bowiem festiwale muzyczne czy pikniki to kolejne miejsca, w których latem nastolatki są narażone na pokusę sięgnięcia po alkohol.

- Rząd i społeczeństwo słusznie oczekują, że będziemy działać w sposób etyczny i przejrzysty we wszystkim co robimy, a jednym z najczęściej badanych obszarów jest sposób sprzedaży i promocji naszych produktów - mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska jest liderem rynku piwa w Polsce. Do portfela marek KP należą takie polskie piwa jak m.in.: Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium Pilsner Urquell i Grolsch oraz specjalności, jak warzone według tradycyjnych receptur Tyskie Klasyczne czy kolekcja Książęcego.

W wybranych lokalach firma oferuje też piwo niepasteryzowane prosto z browaru, czyli Tyskie z tanka. Nowością w portfelu KP od 2013 roku jest cydr - Green Mill Cider - napój produkowany ze 100% soku jabłkowego.

Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju.

Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2014 r. wyniosła 13,3 mln hektolitrów piwa. Kompania Piwowarska jest częścią międzynarodowej grupy piwowarskiej SABMiller.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH