Sprzedaż Brown-Forman wzrosła, ale była niższa od oczekiwań
Brown-Forman odnotowało w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2014/2015 (zakończonym 31 lipca) wzrost zysków o 5 proc. Wpływ na taki wynik miało poprawienie przychodów ze sprzedaży alkoholi pod marką Jack Daniel's, jak również zwiększenie sprzedaży na rynkach wschodzących. Mimo to wyniki koncernu były gorsze od przewidywań analityków.
Zysk Brown-Forman w omawianym kwartale wyniósł 150 mln dolarów, czyli 70 centów na akcji. W analogicznym okresie wcześniejszego roku fiskalnego producent alkoholu miał zyski na poziomie 143 mln dolarów i 66 centów na akcji.
Przychody ze sprzedaży Brown-Forman w maju, czerwcu i lipcu wzrosły o 3 proc. do poziomu 921 mln dolarów. Analitycy pytani przez Reuters spodziewali się sprzedaży na poziomie 934 mln dolarów. Marka Jack Daniel's odnotowała wzrost sprzedaży o 4 proc., a Jack Daniel's Tennessee Honey o 35 proc. Sprzedaż na rynkach wschodzących (m.in. Turcja, Rosja, Brazylia i Indonezja) wzrosła o 10 proc.
Dyrektor generalny Brown-Forman Paul Varga komentując wyniki stwierdził, że w kolejnych kwartałach koncern spodziewa się wyższych wzrostów sprzedaży, niż w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2014/2015.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!