Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż on-line wina i innych alkoholi to w Polsce nisza i raczej się nie rozwinie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-03-2017, 13:53
Sprzedaż on-line wina i innych alkoholi to w Polsce nisza i raczej się nie rozwinie
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Sprzedaż alkoholi w kanale internetowym to w Polsce wciąż nisza i w obecnym środowisku prawnym ta ścieżka sprzedaży dla win i dla alkoholi zapewne się nie spełni – mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

- Kanał on-line nadal w Polsce jest niszą, a my prowadzimy sprzedaż ze sklepu stacjonarnego w sensie konstrukcji prawno-organizacyjnej, więc jest to formuła operacyjna. W dalszym ciągu ten obszar jest niszowy dla zakupów alkoholi, mimo że w całości sprzedaż taka się rozwija, bo na całym rynku słyszymy, że zakupy on-line rosną - mówi Robert Ogór.

- Myślę, że w środowisku prawnym, w którym znajduje się sprzedaż alkoholu w Polsce i sprzedaż wina, ta ścieżka dla win i dla tych dóbr zapewne się nie spełni. Jak długo nie powstanie wykładnia, która da biznesowi stabilność i bezpieczeństwo, tak długo nikt nie zainwestuje znaczących kwot w rozwój tego kanału - dodaje.

- Dla nas jest to jednak nadal wartość pomijalna, nie wpływająca na nasz biznes  - mówi również Robert Ogór.

Podkreśla, że sprzedaż wina w Polsce od lat nieprzerwanie rośnie i w 2016 roku wzrost wyniósł 5,1 proc., a rynek osiągnął wartość 2,46 mld zł wobec 2,34 mld w 2015 roku, gdy rynek wzrósł o 5,7 proc. W okresie październik-listopad 2016 roku ta dynamika przyspieszyła do ośmiu procent, dlatego zdaniem prezesa można mówić o korzystnym środowisku rynkowym, nie tylko przez pryzmat wydatków ogółem, ale też z uwagi na strukturę wzrostu w podziale na kanały dystrybucji sprzedaży wina.

Dodaje, że po latach, w których wzrost wydatków na wina w Polsce był kumulowany przez dyskonty, teraz sprzedaż wina rośnie w wielu innych formatach sklepów, ale już nie w dyskontach. W roku 2016 to właśnie pozostałe formaty, czyli hiper- i supermarkety, a także małe sklepy były tym miejscem wzrostu. Natomiast w dyskontach dynamika wyhamowała, choć nadal mają znaczący udział w tej strukturze.

W 2016 roku w odróżnieniu od lat poprzednich wzrost sprzedaży wina odbywał się w hiper- i supermarketach oraz sklepach małoformatowych, a spada sprzedaż w dyskontach. Ambra szacuje opierając się na danych firmy Nielsen, że udział handlu tradycyjnego w sprzedaży wina w 2016 roku sięgnął 32 proc., czyli tyle samo co w roku 2015 i 2014.

Udział hiper- i supermarketów wyniósł w 2016 roku 36 proc. wobec 35 proc. w 2015 roku i 37 proc. w 2014.  Z kolei udział dyskontów w sprzedaży wina spadł w 2016 roku do 32 proc. z 34 proc. w 2015 roku i wobec 31 proc. w 2014 roku.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Do portfela marek Grupy Ambra należą m.in.: Dorato, Cin&Cin, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski i Pliska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH