Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż piw z segmentu tzw beer-miksów może podwoić się w najbliższych latach

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2014, 15:58
Sprzedaż piw z segmentu tzw beer-miksów może podwoić się w najbliższych latach

Sprzedaż tzw. beer-miksów, czyli piw smakowych (z dodatkiem soku lub aromatu), może sięgnąć ok. 15 proc. całego spożycia piwa w sezonach letnich w ciągu najbliższych lat. Obecnie jest to około 7-8 proc. - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Pytany o to jaki udział może zdobyć kategoria piw różnorodnych w całej kategorii piwa w perspektywie pięciu lat Tomasz Bławat mówi:

- Jest tu pewien kłopot z definicją piw różnorodnych. Jeżeli przyjmiemy, że tą różnorodnością jest wszystko co nie jest piwem jasnym pełnym, to dzisiaj jest to prawie 20 proc. całej kategorii piwa aczkolwiek myślę, że to nie jest dobra definicja.

- Uważam, że warto przyjrzeć się tzw. beer-mixom i ich znaczącej, bo dwucyfrowej dynamice, dającej nadzieję na wzrost wartościowy biznesu - dodaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska.

- Obecnie beer-mixy osiągają 7-8 proc. udziału w spożyciu w sezonie. W najbliższych latach mogą przekroczyć 10 a nawet 15 procent w sezonach letnich, czyli wtedy kiedy jest najwyższe spożycie piwa - mówi również.

W 2013 roku konsumpcja piwa w Polsce spadła o 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Natomiast produkcja piwa w Polsce w ujęciu rocznym wzrosła w 2013 roku o 0,7 proc. i wyniosła 39,56 mln hektolitrów.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Udziały wolumenowe Carlsberg Polska w rynku piwa w 2013 roku zwiększyły do ok. 20 proc. z 18,5 proc. w 2012 roku, a wartościowo do 19,4 proc. z 17,8 proc. W 2013 roku Carslberg Polska wyprodukował ok. 7,0 milionów hektolitrów piwa.

Carlsberg Polska, należący do duńskiego koncernu piwnego Carlsberg, ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. W latach 2012 i 2013 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również piwa sezonowe z Browaru Okocim, Okocim Radler, Somersby oraz Grimbergen.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH