Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż wina rośnie w różnych kanałach dystrybucji, ale nie w dyskontach

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2017, 14:53
Sprzedaż wina rośnie w różnych kanałach dystrybucji, ale nie w dyskontach
fot. Shutterstock

Po latach, w których wzrost wydatków na wina w Polsce był kumulowany przez dyskonty teraz sprzedaż wina rośnie w wielu innych formatach sklepów, ale już nie w dyskontach. Ambra ma bardzo niski udział sprzedaży w kanale dyskontów – mówi prezes Grupy Ambra Robert Ogór.

Robert Ogór mówi też, że sprzedaż wina w Polsce od lat nieprzerwanie rośnie i w 2016 roku wzrost wyniósł 5,1 procent. Rynek osiągnął wartość 2,46 miliarda złotych wobec 2,34 miliarda w 2015 roku, gdy rynek wzrósł o 5,7 proc. 

- W okresie październik-listopad 2016 roku ta dynamika przyspieszyła do ośmiu procent, więc można mówić o korzystnym środowisku rynkowym, nie tylko przez pryzmat wydatków ogółem, ale też z uwagi na strukturę wzrostu w podziale na kanały dystrybucji sprzedaży wina – mówi Robert Ogór.

- Po latach, w których wzrost wydatków na wina był kumulowany przez dyskonty, w roku 2016 to właśnie pozostałe formaty, czyli hiper- i supermarkety, a także małe sklepy były tym miejscem wzrostu. Natomiast w dyskontach dynamika wyhamowała, chociaż nadal mają znaczący udział w tej strukturze – dodaje prezes Grupy Ambra.

W odróżnieniu od lat poprzednich wzrost sprzedaży wina odbywa się w hiper- i supermarketach oraz sklepach małoformatowych, a spada sprzedaż w dyskontach. Ambra szacuje opierając się na danych firmy Nielsen, że udział handlu tradycyjnego w sprzedaży wina w 2016 roku sięgnął 32 proc., czyli tyle samo co w roku 2015 i 2014.

Według szacunków udział hiper- i supermarketów wyniósł w 2016 roku 36 proc. wobec 35 proc. w 2015 roku i 37 proc. w 2014.

Z kolei udział dyskontów w sprzedaży wina spadł w 2016 roku do 32 proc. z 34 proc. w 2015 roku i wobec 31 proc. w 2014 roku.

- W naszej strategii opartej o zdrową rentowność, nasza polityka w stosunku do dyskontów była ostrożnościowa i na przestrzeni ostatnich 10 lat nie mieliśmy szerokiej współpracy – mówi też Robert Ogór.

- Z uwagi na atrakcyjność naszych marek współpracujemy z dyskontami okresowo, czyli w okresach promocyjnych, czy świątecznych. Budujemy nasz portfel z uwagi na wartość, a nie wolumen i posiadamy bardzo niski udział w kanale dyskontów – dodaje.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej. 

Do grupy należą takie marki jak m.in.: DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Titik 01-03-2017, 18:10:
Ambra nie jest wyznacznikiem ponieważ ich produktów jest mało u liderów dyscountów tj Biedronka, Lidl czy Audi.Firmy te mają 90 procent własnego importu i zapewniam że ich udział jest rosnący.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH