Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Starzejące się społeczeństwo to wyzwanie, ale i szansa dla branży piwnej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2016, 14:04
Starzejące się społeczeństwo to wyzwanie, ale i szansa dla branży piwnej
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej fot. KP

- Od początku lat 90. średni wiek Polaka wzrósł o ok. 7 procent. Obecnie na każdego mężczyznę w wieku 18-24 lat przypada dwóch w wieku 50-65 lat. Już w 2020 roku ten stosunek będzie wynosił 3:1. Dlatego grupa tzw. złotego wieku jest jednym z filarów naszej działalności - mówi Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Kampania Piwowarska działa w obszarze pięciu grup konsumentów, tzw. filarów. "Grupa złotego wieku" to najczęściej mężczyźni w wieku 55+. Piją piwo rzadziej niż młodsze pokolenie, ale poszukują lepszego, bardziej bogatego smaku. Do tej grupy odbiorców KP kieruje marki Dębowe i Pilsner Urquell. 

Młodsi mężczyźni, w wieku 25-49 lat, tworzą główną grupę docelową o nazwie "męski świat". - W portfolio mamy wiele marek wychodzących im naprzeciw, jak Tyskie, Kozel czy Pilsner Urquell. Typowy konsument w tej grupie grupa pije piwo przed telewizorem lub podczas spotkań w męskim gronie, które służą zacieśnianiu więzi - mówi Highcock.

Kolejny filar to okazje do konsumpcji związane ze spotkaniami obu płci. W kategorii "piwo dla niego i dla niej” Kompania Piwowarska widzi marki Lech i Redd’s. - Jest to grupa wiekowa 18-34 lat, gdzie spotkania zazwyczaj odbywają się w mieszanym towarzystwie. Mają one jednak mniejszą częstotliwość niż właściwe dla "męskiego świata" wyjścia na piwo - dodaje Highcock.

Pozostałe filary Kompanii Piwowarskiej to grupa "młodzi dorośli" klasyfikowana wiekowo jako 18+, gdzie wiodącą marką jest Lech, a także konsumpcja piwa do posiłku, gdzie KP promuje Książęce i Lech Free. 

- Zauważamy, że grupą konsumentów, która coraz bardziej zainteresowana jest piciem piwa niż innych napojów alkoholowych są kobiety. Wyzwaniem jest dla nas to, że konsumenci stają się coraz bardziej wymagający. Natomiast ceny piwa powoli i nieznacznie spadają. Prawdopodobnie osiągnęły już najniższy możliwy poziom. Uważam też, że sama kategoria jeśli chodzi poziom konsumpcji osiągnęła już punkt nasycenia - dodaje prezes Kompanii Piwowarskiej.

Na początku marca ruszyła także nowa kampania "Wspólnie z Leszkiem zmień swoje miasto na lepsze", która czerpie z sukcesu akcji „Leszek Chmielewski”. Lech zaprasza konsumentów do zgłaszania projektów, które mogą polepszyć życie w miastach. Na ich realizację KP przeznaczy 1 mln zł. Będzie to 5 dużych grantów o wartości 100 tys. zł każdy i 20 mikrograntów po 25 tys. zł. Zgłoszenia będą zbierane do 4 kwietnia, a głosowanie na zwycięskie projekty potrwa od 27 kwietnia do 31 maja.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • rusineck 21-03-2016, 14:47:
Konsumenci są coraz bardziej wymagający, a my uważymy im to samo dziadowskie Tyskie, zmienimy butelki i etykietki a oni się kolejny raz nabiorą i nabiją nam kabzę. Kiedy KP zrozumie, że ludzie szukają piwa wyrazistego, posiadającego smak i aromat, a nie piw o różnych nazwach a smaku i aromacie tym samym, czyli żadnym?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH