Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Stock Polska na FRSiH: Elastyczności cenowa na rynku alkoholi jest najwyższa ze wszystkich kategorii

– Mając na myśli branżę alkoholową i jej konkurencyjność, odniosę się do elastyczności cenowej sprzedaży, która jest najwyższa ze wszystkich kategorii na rynku alkoholi – powiedział Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska Sp. z o.o. w trakcie debaty „Rewolucja w branży spożywczej pod dyktando nowej ekonomii: trendy, innowacje, wyzwania” podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Stock Polska na FRSiH: Elastyczności cenowa na rynku alkoholi jest najwyższa ze wszystkich kategorii
Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska Sp. z o.o.; fot. PTWP

Dyrektor Stock Polska w trakcie dyskusji odniósł się między innymi do wątku konkurencyjności na rynku alkoholi w Polsce.

– Każda branża jest bardzo konkurencyjna na swój sposób. Polska jest rynkiem produktów rolnych i patrząc na rynek FMCG produkty spożywcze mają bardzo wielu reprezentantów na rynku polskim, co przekłada się także na eksport, gdzie nasze produkty są obecne i z sukcesami sprzedawane praktycznie na wszystkich kontynentach. Mając na myśli branżę alkoholową i jej konkurencyjność, odniosę się do elastyczności cenowej sprzedaży, która jest najwyższa ze wszystkich kategorii na rynku alkoholi. Patrząc na kategorię alkoholi twardych jej wskaźniki sięgają mniej więcej 5-6 krotnych różnic, jeśli chodzi o ten wskaźnik, co oznacza, że przełożenie każdego grosza w cenie produktu przekłada się 6-krotnie mocniej na jego popyt na rynku. Średnia w branży FMCG to 1,8-1,9, a tu mówimy o 6, czyli ze wszystkich alkoholi to alkohole twarde są tym współczynnikiem najbardziej dotknięte – tłumaczył Marek Sypek.

– Druga kwestia to fakt, że na rynku alkoholi jest obecnych wiele firm, a blisko 70-80 % rynku jest w rękach 3 dużych firm. Polityką liderów doprowadziliśmy do tego, że od blisko 3 lat ten rynek nie rośnie i utrzymuje się na tym samym poziomie, chociaż mógłby rosnąć. W kategorii wódek czystych konsument w głównej mierze wybiera produkt niekoniecznie ze względu na markę a cenę.  Możliwości wzrostowe przekładają się bardziej na segment wódek kolorowych, smakowych i to one dają szanse ma wzrost w tych kategoriach i na tym koncentrujemy się – dodał dyrektor zarządzający Stock Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FRSiH 2017 RSS ALERT    /    FRSiH RSS ALERT    /    Marek Sypek RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    rynek alkoholu w Polsce RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.