REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Stock Polska: Polacy lubią setki. Kupują je zwłaszcza z rana

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2016, 09:15
Stock Polska: Polacy lubią setki. Kupują je zwłaszcza z rana
Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska

Mocne alkohole o pojemności 100 ml są bardzo popularne w sklepach monopolowych i budują wartość w detalu tradycyjnym. Najlepiej sprzedają się  w godzinach 6.30–8.30 i 16–18 – poinformował Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska, podczas targów Orzeł Dystrybucji FMCG.

REKLAMA

Zgodnie z badaniami przedstawionym przez Stock Polska dla kategorii wódki najbardziej istotnym kanałem sprzedaży jest detal tradycyjny. Według danych z września 2016  wyniósł on 61,5 proc. i po okresie spadku odbudował swoją pozycję z dynamiką +2,4% za ostatni rok.

Dużym zainteresowaniem w sklepach monopolowych cieszą się zwłaszcza tzw. setki, czyli alkohole o pojemności 100 ml. Na popularność tego produktu istotny wpływ ma jego niska cena. – Cytrynówka z rodziny marki Lubelska kosztuje ok. 5 zł i jest atrakcyjna z punktu widzenia konsumenta – powiedział Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska podczas targów Orzeł Dystrybucji FMCG. 

Stock zrobił badania sprawdzające , w jakich godzinach najlepiej sprzedaje się ten produkt. Okazało się, że Polacy kupują najwięcej setek z samego rana: – Najwięcej takich transakcji w małych formatach odbywa się w godzinach 6.30- 8.30 i 16-18 – mówił dodał Sypek.

Co ciekawe, produkty te często sprzedawane są spod lady. –Często jeszcze, według starych przyzwyczajeń, setki kupowane są pod ladą. Tak jakby były reglamentowane lub jakby sklepikarze wstydzili się tego produktu. Całkiem niepotrzebnie – stwierdził dyrektor zarządzający Stock Polska.

Przedstawiciel Stock zwrócił też uwagę na inną istotną kwestię, która sprawia, że detal tradycyjny jest bastionem małych formatów. – Małe formaty odpowiadają na potrzeby wynikające ze stylu życia, szczególnie młodszego konsumenta. To grupa lubiąca zaznaczać swój indywidualizm, także w obszarze ulubionych trunków. Alkohole o pojemności 100 ml doskonale wpisują się w ten trend. 

Przedstawiciel Stock zwrócił też uwagę na częsty błąd polegający na niezrozumieniu profilu i potrzeb konsumenta setki: – Siedzimy w biurach i nie widzimy, gdzie jest konsument. Konsument to jest ten, który o 6.30 jedzie tramwajem albo PKS, czyta popularny dziennik,, dostaje niską pensję. To jest konsument naszej setki. On własnie robi nam konsumpcję na co dzień. Trzeba być tego świadomym i potrafić do niego trafić – powiedział.

- W Polsce  nieprzerwanie od ponad 5 lat obserwujemy migrację klientów z tradycyjnych, małych sklepików na rzecz zorganizowanych sieci handlowych. Jednym z narzędzi, dzięki którym małe sklepy zyskują możliwość efektywnego konkurowania z dyskontami, są systemy franczyzowe oraz programy skierowane do detalistów. Doskonałym przykładem jest „Koncesja na zarabianie” Stock Polska.  Inicjatywy realizowane w jej ramach mają pomóc detalistom prowadzącym działalność handlową w formie sieci lokalnych i nie tylko, pozyskać wiedzę na temat zachowań kupujących alkohole mocne tak, aby zwiększać wartość kategorii. 

Cydr wyhamował POPRZEDNI ARTYKUŁ

Cydr wyhamował

KOMENTARZE: (14)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • MP 06-12-2016, 09:23:
Powinni ją reklamować: "Wóda z rana jak śmietana" - wersja poranna i "Robota to głupota - picie to życie" - na popołudnie.
  • Obserwator 04-12-2016, 20:46:
Bardzo genialne i odkrywcze. Popieram wcześniejsza wypowiedź SYPEK NA PREZYDENTA!!! :)
  • jogi 30-11-2016, 20:41:
raczej śmiesznie by było gdyby p.Sypek opowiadał o konsumenci poszukującym ekstatycznych smaków i doznań zmysłowych związanych ze spożyciem "setki" ;-)

Zobacz wszystkie komentarze (14)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 616) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH