REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Stock Spirits Group optymistyczna co do rynku wódki w Polsce w 2016 r.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-01-2016, 11:01
Stock Spirits Group optymistyczna co do rynku wódki w Polsce w 2016 r.
fot. ŁR

Stock Spirits Group, jeden z wiodących producentów alkoholi mocnych w Europie Środkowej, optymistycznie patrzy na rynek wyrobów spirytusowych w Polsce w 2016 roku, mimo ciągłego odczuwania skutków podwyżki podatku akcyzowego dwa lata temu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Richard Hayes, dyrektor marketingu i sprzedaży Stock Spirits Group.

REKLAMA

- Jesteśmy bardzo optymistyczni i ogólnie mam wrażenie, że rynek odnosi się optymistycznie do nadchodzącego roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Richard Hayes.

- Spodziewamy się wzrostu wartości i wolumenów sprzedaży i wygląda na to, że podwyżka akcyzy nie będzie już miała na to tak dużego wpływu, ponieważ widzimy ożywienie na rynku - dodaje. 

Jednak producenci alkoholi spirytusowych wciąż odczuwają skutki podwyżki podatku akcyzowego o 15 proc. od stycznia 2014 roku, przez co rynek wódki przechodzi od tamtego czasu przez spore zawirowania. Na rynku wzrosła też mocno walka konkurencyjna i rozpoczęła się wojna cenowa.

Jak to wpłynęło na strategie producentów i jak one się zmieniły ze względu na konieczność dostosowania się do nowych warunków?

- To prawda, że podwyżka podatku akcyzowego miała duży wpływ na rynek producentów wódki, jednak w ciągu ostatnich 10-12 miesięcy rynkowi udaje się stopniowo podźwigać. Widzimy mniejsze spadki w ujęciu total, a w niektórych segmentach zauważamy ponowne wzrosty – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Richard Hayes.

- Producenci oczywiście nie siedzą z założonymi rękami i starają się sprostać trudnej sytuacji. Część z nich stara się podnieść wolumen sprzedaży obniżając ceny produktów, inne firmy z kolei przyjęły odmienną strategię i zdecydowały się na podwyższenie jakości i rozbudowanie portfolio wyrobów przy jednoczesnej podwyżce cen - dodaje.

- Nasza firma zdecydowała się pójść tym śladem - wprowadzamy na rynek różnorodne produkty wyższej jakości, takie jak np. marka Saska. Staramy się dać polskim konsumentom produkty wysokiej jakości, które są nieco droższe i dają też możliwość nałożenia wyższej marży przez naszych klientów detalicznych. W ten sposób nawet w ogólnym wolumenie jesteśmy w stanie zaoferować i rozwinąć jeszcze lepszą jakość – podkreśla Richard Hayes.

Na rynku wódki trwały zawirowania związane z podwyżką akcyzy. Na początku 2014 roku produkcja wódki drastycznie spadła, ze względu na wzrost akcyzy. Z kolei zwiększona produkcja i nasilone zakupy przypadły na ostatnie miesiące 2013 roku, przed wprowadzeniem podwyżki. 

W ciągu 11 miesięcy 2015 roku w Polsce wyprodukowano 85,5 miliona litrów wódki czystej w przeliczeniu na 100-proc. alkohol. To o ponad 11 proc. więcej niż w takim samym okresie roku 2014, ale jednocześnie około 14 proc. mniej niż w 2013 roku, przed podwyżką akcyzy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH