Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Stworzenie marki od podstaw to proces o dużej rozpiętości

Stworzenie marki produktu od podstaw to proces o dużej rozpiętości, ale nawet przy niewielkim budżecie można stworzyć własny produkt i podbić rynek. Przy tworzeniu marki decyduje zaś przede wszystkim jakość zadania, a nie cena – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Konopka, dyrektor kreatywny pracowni Brandy Design.

Stworzenie marki od podstaw to proces o dużej rozpiętości
fot. Ambra

Polscy producenci branży spożywczej często są podwykonawcami dla większych firm, jeśli chodzi o nowe marki, jednak opłaca się budować polskie marki od podstaw. A ile kosztuje stworzenie marki?

- To pytanie, na które oczywiście wprost odpowiedzieć nie możemy. Ale, jest to proces o dużej rozpiętości, w którym pojawiają się takie składowe jak: wielkość i złożoność zadania, skala klienta, a także gotowość klienta do włączenia badań w proces powstawania marki – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Konopka, dyrektor kreatywny pracowni Brandy Design.

- Niech wyznacznikiem tej elastyczności procesu będzie fakt, że pracownia Brandy swoje usługi świadczy lub świadczyła dla małych, rodzinnych firm takich jak SYS, startupów jak Every European Digital i dużych przedsiębiorstw jak Ambra czy Stock - dodaje.

- Istotne jest też samo zadanie, czym ciekawsze, tym łatwiej rozmawiać. Najlepszą sytuacją jest klarowność i traktowanie usługi brandingowej z takim samym przekonaniem jak konieczność skorzystania z profesjonalnej obsługi w innych dziedzinach – na przykład legislacyjnej czy medycznej. Wtedy nie decyduje cena, a jakość – mówi również dyrektor Brandy Design

Jednym z przykładów może być budowa od podstaw i wprowadzenie na rynek z sukcesem marki Cydr Lubelski, którego producentem jest Grupa Ambra. Za przygotowanie kreatywnej koncepcji graficznej i stworzenie marki odpowiadała pracownia Brandy Design.

Ambra, producent i dystrybutor wina, nie bał się ryzyka. Mimo ograniczeń budżetowych i dystrybucyjnych miał odwagę stanąć w szranki z browarami, a wprowadzony w połowie 2013 roku Cydr Lubelski w krótkim czasie stał się liderem rynku cydru w Polsce (ok. 50 proc. udziałów w rynku), zarówno pod względem świadomościowym, wizerunkowym i sprzedażowym

Innym przykładem może być powstanie marki Czysta De Lux, wódki produkowanej przez Stock Spirits Group. Za przygotowanie tej marki także odpowiadała pracownia Brandy Design.  Konopka podkreśla, że w tym projekcie chodziło o przeniesienie wartości i zaufania konsumentów zbudowanego przez wieloletnie istnienie na rynku Żołądkowej Gorzkiej – tej tradycyjnej, kolorowej - na niezwykle ciasny i lukratywny segment wódek czystych. Dzięki temu powstała całkowicie nowa i od samego początku wiarygodna marka. Efektem był wzrost udziałów marki na polskim rynku z około 8 proc. do kilkudziesięciu procent w ciągu zaledwie jednego roku od wprowadzenia marki.

Pracownia reklamowo-marketingowa Brandy Design istnieje od 2001 roku i oferuje m.in. projektowanie opakowań, tworzenie wizerunku firm, marek i produktów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

budowanie marki RSS ALERT    /    budowa marki RSS ALERT    /    nowe marki RSS ALERT    /    marka RSS ALERT    /    Maciej Konopka RSS ALERT    /    Brandy Design RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    cydr lubelski RSS ALERT    /    Stock Spirits Group RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT    /    Czysta de Luxe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.245.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.