Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sytuacja na rynku wódki nadal będzie się pogarszała

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2015, 13:57
Sytuacja na rynku wódki nadal będzie się pogarszała

W najbliższym czasie sytuacja na rynku wódki nadal będzie się pogarszała, co będzie pokłosiem podwyżki podatku akcyzowego na alkohole mocne od początku 2014 roku - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes zarządu firmy doradczej Augeo Ventures.

- W najbliższym czasie sytuacja na rynku wódki nadal będzie się pogarszała. Na podwyższeniu akcyzy najbardziej straciły wódki ekonomiczne, dlatego istnieje zagrożenie przejścia części klientów do szarej strefy. Coraz bardziej popularne są wódki smakowe, których ceny raczej nie będą rosły - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes zarządu Augeo Ventures.

- Producenci będą natomiast zmniejszać w nich objętość alkoholu, dzięki czemu zwiększą swoją marżę ze sprzedaży poprzez redukcję podatku akcyzowego. Taka strategia została zastosowana między innymi w przypadku wódek Soplica (CEDC International) oraz Lubelska (Stock Polska) – dodaje.

Mówi też, że według szacunków podwyżka podatku spowodowała spadek sprzedaży detalicznej wódki o blisko 4 proc., zaś prognozy na rok 2015 mówią o dalszym spadku, o 3,0 proc.

Podkreśla, że generalna sytuacja producentów wódki uległa pogorszeniu. Największy wpływ na taki stan rzeczy ma: kurczący się rynek, bardzo niska zyskowność sprzedaży (z wyjątkiem segmentu top-premium) oraz zmiany preferencji konsumentów.

Rok 2014 przyniósł zaburzenia na rynku z powodu podwyżki akcyzy na alkohole mocne.

Od początku 2014 roku wzrósł podatek akcyzowy na alkohole mocne o 15 proc. i na początku ubiegłego roku produkcja wódki drastycznie spadła. Zwiększona produkcja i nasilone zakupy przypadły natomiast na ostatnie miesiące 2013 roku, gdy hurtownicy robili zapasy, aby zdążyć przed podwyżką akcyzy i uniknąć jej skutków.

W ciągu całego 2014 roku producenci wódki w Polsce wyprodukowali łącznie 87,9 miliona litrów wódki czystej w przeliczeniu na 100-proc. alkohol, czyli o 23,8 proc. mniej niż w takim samym okresie 2013 roku.

W 2013 roku produkcja wódki w Polsce wzrosła o ponad 12 proc. i wyniosła 115,4 mln litrów. Taki wzrost w całym 2013 roku był właśnie efektem gwałtownie zwiększonej produkcji w ciągu ostatnich miesięcy roku przed wejściem w życie podwyżki podatku akcyzowego.

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.