Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Ambry o planach Jantoń: źródłem sukcesu nie jest chęć wielkości. Nie skupiamy się na walce (wywiad)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2017, 15:06
Szef Ambry o planach Jantoń: źródłem sukcesu nie jest chęć wielkości. Nie skupiamy się na walce (wywiad)
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Robert Ogór, prezes grupy Ambra, lidera rynku wina w Polsce, komentując zapowiedziane parę dni temu plany firmy Jantoń zdobycia pozycji lidera na rynku, mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, że Ambra nie będzie koncentrować się na walce konkurencyjnej, a źródłem sukcesu nie jest chęć i ambicja wielkości, tylko umiejętność wsłuchania się w oczekiwania konsumenta.

Czytaj też: „Firma Jantoń zmieniła właściciela, zaczyna konsolidację rynku i chce być liderem”.

PS.PL: Firma Jantoń zmieniła właściciela i zapowiedziała, że chce zdobyć pozycję lidera na rynku wina w Polsce, którym obecnie jest Ambra. Co Pan na to? Czy to oznacza walkę na rynku?

Robert Ogór: My w naszej strategii zawsze nastawialiśmy się na jakość i wartościowe produkty. Nie uczestniczyliśmy nigdy w żadnym wyścigu o wolumen, w bardzo ograniczonym stopniu uczestniczymy w rynku dyskontowym, bo od zawsze byliśmy nastawieni na wartość.

Patrzymy na konsumenta i dla konsumenta staramy się rozwijać wartościowe propozycje i dobre produkty. One z czasem niekiedy zyskują uznanie i stają się uznanymi markami, ale to konsument tworzy rynek, a nie chęci graczy.

Źródłem sukcesu jest nie chęć i ambicja wielkości, tylko umiejętności wsłuchania się w oczekiwania konsumenta i cierpliwym tworzeniu dla niego wartościowych rzeczy. To jest nasza strategia, którą realizujemy od 25 lat.

Oczywiście w międzyczasie na rynku wina, alkoholi odbyło się wiele różnych zmian, także bardzo interesujących, było dużo aktywnych strategii, ale my raczej jesteśmy graczem skoncentrowanym na naszej solidnej robocie.

Cieszymy się oczywiście jak możemy się inspirować innowacjami innych w branży, nie tylko z naszego kraju, ale też z innych rynków.

A dla nas wtedy z tego coś wyniknie jak powstaną dzięki nowym inwestorom nowe, ciekawe, wartościowe produkty.

Na pewno nie staramy się utrzymać czy rozwijać naszych udziałów w rynku poprzez koncentrowanie się na walce konkurencyjnej i cenowej, to nas w ogóle nie interesuje i nigdy nas to nie kręciło.

Czyli to, co zapowiada Jantoń nie zmienia nic w strategii Ambry?

Nie, nic nie zmienia. Nadal będziemy ją utrzymywać. To rosnący rynek i rosnące wydatki konsumentów, a ich oczekiwania zmierzają w stronę wyższej wartości produktów w całym rynku spożywczym i to nie tylko polskim. Rosną aspiracje jakościowe naszych konsumentów i takim aspiracjom chcielibyśmy sprostać.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH