Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Carlsberg Polska: piwa smakowe i radlery straciły status nowości; rosną ALE, IPA, APA i bezalkoholowe

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2017, 10:15
Szef Carlsberg Polska: piwa smakowe i radlery straciły status nowości; rosną ALE, IPA, APA i bezalkoholowe
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Piwa smakowe i radlery utraciły status nowości, a w kategorii piwa zwiększa się udział specjalności i produktów typu ALE, IPA, APA. Mocno rosną piwa bezalkoholowe, a dla konsumentów ważna jest też kwestia autentyczności i pochodzenia produktu, na czym korzysta np. nowowprowadzona marka Żatecky Svetly Leżak – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- W tym roku wzrosty sprzedaży piw smakowych i radlerów, które są popularne głównie w sezonie, osiągając udział ok. 9 proc. w kategorii, nie były już tak wysokie. Wydaje mi się, że utraciły status nowości i stały się standardową częścią kategorii piwa - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Zwiększa się za to udział specjalności oraz produktów typu ALE, IPA, APA w kategorii piwa. Tego typu specjalności piwne jak ALE, IPA etc. stanowią bardzo niewielki udział w kategorii, jednak rosną bardzo dynamicznie - po 12 miesiącach narastająco o 260 proc. wartościowo. To pokazuje, że nasi piwosze przekonują się powoli i przyzwyczajają do tych smaków - dodaje.

- Drugi trend to wzrost segmentu piw bezalkoholowych, który choć nadal stosunkowo niewielki, czyli 2,25 proc. udziału w kategorii – po sierpniu odnotował wzrost sprzedaży wolumenowo o 23 proc., a wartościowo o 28 proc. – mówi również prezes Carlsberg Polska.

I podkreśla, że należące do spółki marki piw bezalkoholowych Carlsberg Non-Alco i Karmi urosły łącznie o 17 proc. wolumenowo i 20 proc wartościowo.

- Trend utrzymuje się - w 2016 roku segment bezalkoholowy zanotował wzrost sprzedaży aż o 58 proc. wartościowo i o 64 proc. ilościowo – mówi Tomasz Bławat. 

- Carlsberg Polska ma spory udział w tym segmencie dzięki Karmi, które jest największą marką bezalkoholową na polskim rynku. Wzrost marki to efekt współpracy od 2015 roku z Penelope Cruz i nowego pozycjonowania z kampanią „Nie za słodkie, nie za gorzkie”. Od momentu jej startu, w okresie czerwiec-sierpień 2017, zanotowaliśmy wzrost sprzedaży wobec ubiegłego roku – podkreśla.

- Dla konsumentów ważna jest też kwestia autentyczności i pochodzenia produktu. W naszym przypadku dotyczy to piwa Okocim, marki z ponad 170-cioletnią historią, którą pod koniec 2016 przeszła gruntowną renowację. Również marka Żatecki Svetly Leżak jest w tym trendzie. Wprowadziliśmy ją w środku sezonu i jak na razie piwo zostało dobrze przyjęte przez detalistów i konsumentów – mówi również Tomasz Bławat.

Mówi też, że rynek piwa w Polsce spadł w ciągu dziewięciu miesięcy 2017 roku aż o 3,5 proc. pod względem wolumenu i do końca tego roku już nie odrobi tych spadków, stąd zmiana prognoz na cały rok - zamiast wzrostu będzie spadek na poziomie około trzech procent.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 253) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.