Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Szef CEDC: 2018 był dla nas bardzo dobry, a rynek był w stagnacji. W 2019 będziemy umacniać przewagę

CEDC, lider rynku alkoholi w Polsce, miał bardzo dobry 2018 rok. Firma umocniła pozycję lidera w Polsce, zwiększyła sprzedaż alkoholi, a także przychody netto ze sprzedaży. W 2019 CEDC będzie dalej umacniać przewagę konkurencyjną – mówi Vassilen Tzanov, dyrektor generalny CEDC. Rynek alkoholi w 2018 był w stagnacji.

Szef CEDC: 2018 był dla nas bardzo dobry, a rynek był w stagnacji. W 2019 będziemy umacniać przewagę
Vassilen Tzanov fot. CEDC

- Rok 2018 był kolejnym udanym rokiem dla CECD, jako lidera rynku alkoholi. Byliśmy liderem w każdej kategorii, w której działamy. Na rok 2019 planujemy umocnienie przewagi konkurencyjnej na rynku nie tylko poprzez budowanie marek, ale i budowanie wartości rynku w każdej kategorii w której działamy, poprzez inwestycje i innowacje, komunikację  budującą emocje u konsumentów oraz komunikację naszej najwyższej jakości produktów – mówi Vassilen Tzanov.

Czytaj też: "CEDC: w lutym ruszyła produkcja trzech nowych smaków marki Żubrówka"

Wspomina o inwestycjach w rosnące kategorie rynkowe, w których jest obecny CEDC – zarówno w marki wódek jak i  marki importowe (wina i whisky).

-  Staramy się budować wartość naszych marek, a nie ją obniżać. Taka jest nasza strategia i to widać już w 2018 roku, a także wcześniej – mówi Vassilen Tzanov.

- Przyrost naszych przychodów netto ze sprzedaży w 2018 roku był około dwa razy większy niż wzrost wolumenu, który wyniósł 5,2 proc. Przychody wzrosły o ok. 10 proc. Zanotowaliśmy też podwojenie dynamiki zysków w stosunku do 2017 roku – mówi dyrektor generalny.

Podkreśla, że filarami dobrych wyników CEDC jest budowanie marek poprzez innowacje, a także jakość.

- W każdym segmencie staramy się budować naszą wartość i nadal będziemy to robić bardzo konsekwentnie, podczas gdy inni gracze starają się budować udziały w rynku poprzez obniżanie wartości swoich marek – mówi  Vassilen Tzanov.

Sprzedaż wolumenowa CEDC w 2018 roku wzrosła o 5,2 proc. wobec 2017 roku - sprzedaż wódek wzrosła o 3,6 proc., zaś sprzedaż importowana, czyli win i produktów tzw. brown spirits wzrosła o 13,7 proc.

Rynek alkoholi w 2018 r. w stagnacji 

Vassilen Tzanov dodaje, że rynek alkoholi, a w szczególności wódki był w 2018 roku w stagnacji - wolumenowo rynek wódki zanotował spadek o 0,1 proc. Sprzedaż wódek superpremium i premium wzrosła wolumenowo w 2018 roku o odpowiednio 2,5 proc. oraz 6,3 proc. Segment wódek czystych mainstream zanotował spadek o 3,4 proc., a wódek smakowych mainstream wzrost o 4,4 proc. Z kolei segment economy spadł o 2,6 proc.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    Żubrówka RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek alkoholu w Polsce RSS ALERT    /    wyniki CEDC RSS ALERT    /    Vassilen Tzanov RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Zbyszek 2019-02-25 12:22:34
    Trochę dziwne te wyniki. Pernod ma tak niski udział posiadając Wyborową? Natomiast CEDC Tak wysoki na swoich wątpliwych jakościowo markach (Żubrowka, Bols). Coś tu nie gra.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.220.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.