Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Grupy Belvedere: Chcemy umacniać pozycję w Polsce

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-05-2015, 11:08
Szef Grupy Belvedere: Chcemy umacniać pozycję w Polsce

Sytuacja na polskim rynku alkoholi mocnych była trudna, ale otoczenie rynkowe powoli stabilizuje się, a Grupa Belvedere chce umacniać pozycję na rynku w Polsce  – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Grupy Belvedere, Jean-Noel Reynaud.

Rynek alkoholi mocnych w Polsce znalazł się w trudnej sytuacji. Od początku 2014 roku została podwyższona o 15 proc. akcyza na alkohole spirytusowe, na rynku rozpoczęła się wojna cenowa, zaś dodatkowo zmieniają się preferencje konsumentów.

- Sytuacja na polskim rynku rzeczywiście była trudna na początku 2014 r. jednak już w drugiej połowie roku otoczenie rynkowe ustabilizowało się i w całym roku sprzedaż wódki spadła o kilka procent – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud.

- Jak wiadomo, pod koniec ubiegłego roku przedstawiliśmy nowy plan strategiczny o nazwie „BIG 2018”, w którym określamy pozycję Belvedere Group, jej spółek zależnych i marek. W naszej nowej strategii, Polska jest jednym z głównych rynków, na których chcemy umacniać naszą pozycję. Nasza strategia w Polsce zakłada działania zmierzające do dywersyfikacji naszego portfela produktów - dodaje.

Z powodu oczekiwanej podwyżki akcyzy, która weszła w życie z początkiem 2014 r., sprzedaż w czwartym kwartale 2013 r. była w Polsce szczególnie wysoka. Wywarło to z kolei negatywny wpływ na sprzedaż odnotowaną w pierwszym kwartale 2014 r., zwłaszcza w przypadku Grupy Belvedere, która w celu ochrony swoich marż nie wzięła udziału w wojnie cenowej prowadzonej przez niektórych konkurentów.

Z końcem 2014 r. Grupa Belvedere przedstawiła nowy plan strategiczny dla Grupy o nazwie „Znowu w grze” („Back in the Game 2018” – BiG 2018).

Strategia określa cztery strategiczne filary (wódka, William Peel, Marie Brizard oraz Fruits & Wine), pięć kluczowych rynków (Francja, Polska, Stany Zjednoczone, Hiszpania i Brazylia), programy związane z optymalizacją podstawowej działalności oraz racjonalizacją niestrategicznych aktywów, jak również cele finansowe na 2018 r.

Belvedere jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych.

Grupa posiada i rozwija portfel wiodących marek alkoholi mocnych, a w szczególności Sobieski, Krupnik, William Peel, Marie Brizard i Fruits & Wine.

Spółka Belvedere jest notowana na giełdzie Euronext w Paryżu, a od kwietnia 2008 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (pod nazwą Sobieski).

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dawny pracownik 08-06-2015, 15:54:
Ha ha , kim ( jakimi ludzmi? ),bo czym jest, ale on pak z chipsami :) ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH