Szef Kompanii Piwowarskiej: Działamy na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

- Jestem głęboko przekonany o tym, że piwo zbliża do siebie ludzi. Piwo sprawia radość milionom konsumentów i odgrywa ważną rolę w świętowaniu godnych upamiętnienia chwil. Jednakże nieodpowiedzialna konsumpcja alkoholu nadal stanowi niepokojący problem zarówno dla rządów, społeczeństw, jak i dla samej Kompanii Piwowarskiej - pisze Andrew Highcock, prezes zarządu KP S.A we wstępie najnowszego raportu zrównoważonego rozwoju (CSR) spółki.
Jak przypomniał Andrew Highcock, w 2015 roku pracownicy KP zgodzili się przerwać swe codzienne obowiązki, by wyjść na ulice i rozmawiać z konsumentami o tym, jak pić odpowiedzialnie.
- Nasz Trzeźwobus odwiedził największe festiwale muzyczne w Polsce, a wolontariusze KP dotarli do ponad miliona konsumentów, angażując ponad 100 tysięcy z nich w działania edukacyjne dotyczące alkoholu. Kompania Piwowarska realizuje w tych obszarach ambitne cele, pomimo trudnych warunków ekonomicznych obejmujących coraz większą konkurencję na rynku piwa, obniżanie marż i znaczną presję na zmniejszanie kosztów - dodaje.
Jak dodaje Highcock w ostatnim roku finansowym FY16 (od 1 kwietnia 2015 do 31 marca 2016) KP skupiała się na działaniach w ramach programu zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Postaw na Piwo”, który obejmuje pięć obszarów:
1. Rozwój biznesu i społeczności
2. Odpowiedzialne spożycie
3. Oszczędzanie wody
4. Czyste środowisko
5. Wydajne i przyjazne uprawy
- Z przyjemnością mogę jednak powiedzieć, że we wszystkich pięciu obszarach odnotowaliśmy postępy. Żeby zasygnalizować tylko najważniejsze osiągnięcia, których szczegóły podano na kolejnych stronach raportu, chciałbym zwrócić uwagę na prawdziwy przełom w obszarze marketingu: dzięki kampanii LechStarter pokazaliśmy, że piwo nie musi być tylko reklamowane by zwiększać sprzedaż – może ono bowiem przynosić rzeczywistą poprawę jakości życia miejskich społeczności - dodał.
W minionym roku Kompania Piwowarska prowadziła także działania edukacyjne dla detalistów pomagając im rozwijać ich firmy.
- Przeprowadzone przez nas badania pokazują, że detaliści, którzy odbyli nasze szkolenia z zakresu zarządzania kategorią, zwiększyli przychody ze sprzedaży piwa o 30 proc. Udoskonaliliśmy też nasz program na rzecz ochrony zdrowia pracowników „Postaw na zdrowie”, który pomaga radzić sobie
z codziennymi wyzwaniami nowoczesnych czasów przez zmniejszenie poziomu stresu, poprawę kondycji fizycznej i zapewnienie możliwości zdrowego jedzenia - dodaje.
Dążąc do zwiększania produkcji piwa przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia wody we wszystkich trzech browarach KP poprawiła efektywność w tym zakresie o 8 proc., osiągając poziom 2,7 hl wody na 1 hl wyprodukowanego piwa.
- Jest to jeden z najlepszych wyników we wszystkich zakładach SABMiller na świecie. Osiągnięcia i wyniki realizacji celów zrównoważonego rozwoju podlegają sprawozdawczości nie tylko w formie niniejszego raportu. Udostępniamy je też w ramach Matrycy Oceny Zrównoważonego Rozwoju - dodaje Highcock.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (2)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (2)