REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Szokująca reklama wódki ze śmiertelnie rannym robotnikiem

  • Autor: PAP
  • Data: 13-09-2015, 11:29
Szokująca reklama wódki ze śmiertelnie rannym robotnikiem
Producent wódki zrzuca odpowiedzialność na agencję reklamową, która miała jakoby posłużyć się zdjęciem bez znajomości jego rzeczywistego znaczenia

Reklama jednej z wódek wzbudziła ostatnio wielkie kontrowersje. Przedstawiała ona słynne zdjęcie ze stanu wojennego, na którym koledzy niosą śmiertelnie rannego robotnika. Można ją zaliczyć do grupy tzw. reklam szokujących. Ich celem jest, przede wszystkim, bardzo silne zwrócenie uwagi odbiorcy - mówi prof. Andrzej Falkowski, psycholog biznesu z SWPS.

REKLAMA

Psycholog tłumaczy, że dokonuje się to przez wzbudzenie emocji negatywnych. - Ale to właśnie dzięki nim, jak dowodzą dzisiejsze badania psychologiczne, przekaz zostaje lepiej zapamiętany. W tym przypadku efekt ten osiągnięto poprzez odwołanie się do dramatycznego i bolesnego wydarzenia z najnowszej historii Polski - stanu wojennego - wyjaśnia Andrzej Falkowski.

Co się dzieje dalej w ludzkiej psychice? - U odbiorcy tego rodzaju przekazu tworzą się bardzo silne negatywne emocje, które zostają powiązane z nazwą reklamowanej marki. Gdy po jakimś czasie idzie do sklepu, by - dajmy na to - kupić wódkę, to pamięta brand alkoholu, ale - w wyniku procesu zwanego w psychologii dysocjacją treści od źródła - przestaje wiązać z nim wcześniejsze negatywne odczucia. Za to doskonale pamięta nazwę marki, choć już nie za bardzo potrafi powiedzieć, skąd ją zna. Natomiast - to też jest rzecz przebadana - konsumenci najchętniej kupują te marki, które są im znane. Tym samym, producent osiąga swój cel - zaznacza psycholog.

Czy to znaczy, że wspomniany producent wódki ostatecznie dobrze wyjdzie na tym skandalu? - Patrząc z punktu widzenia tylko i wyłącznie rozpoznawalności marki, bazującej na opisanych przed chwilą mechanizmach psychologicznych - niewątpliwie tak. Niestety, producenci zrobią dziś wszystko, by sprzedać swój produkt. Gotowi są posłużyć się w tym celu każdym typem reklamy, byleby wbić się w pamięć potencjalnego konsumenta - ocenia Falkowski.

Jednak jego zdanie stoi w jawnej opozycji względem tłumaczeń, które artykułowała firma, gdy już narosły wokół niej kontrowersje. Producent wódki zrzucał odpowiedzialność na agencję reklamową, która miała jakoby posłużyć się zdjęciem bez znajomości jego rzeczywistego znaczenia. 

- Jestem przekonany, że to wszystko były celowe i zamierzone działania, przeprowadzone w całkowicie świadomy sposób i mające na celu osiągnięcie konkretnego efektu rynkowego. Nie ma tu mowy o żadnych pomyłkach, czy nieporozumieniach. Wszystkie te tłumaczenia należy uznać za absolutnie nieprawdziwe - komentuje psycholog.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 522) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH