Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szumowski: Eksport to przyszłość polskiej branży spirytusowej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-07-2016, 09:44
Szumowski: Eksport to przyszłość polskiej branży spirytusowej
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka i Przewodniczący Rady Głównej ZP PPS, fot. Paweł Pawłowski

- Polska wódka wciąż jest jedyną polską produktową marką globalną. Z zazdrością słyszę gdy koledzy z Wielkiej Brytanii czy Francji mówią, że 90-92 proc. ich produkcji jest eksportowane za granicę. W Polsce wciąż jest to 1/5 produkcji, mamy więc dużą przestrzeń do wzrostu eksportu gdyby utrzymać te proporcje - mówił Andrzej Szumowski prezes Stowarzyszenia Polska Wódka i Przewodniczący Rady Głównej ZP PPS podczas III Kongresu Branży Spirytusowej w Warszawie.

Podczas panelu dyskusyjnego "Alkohol a gospodarka i eksport" Szumowski podkreślił, że eksport jest przyszłością dla wyrobów spirytusowych produkowanych w Polsce.

- Niestety, bez wsparcia agencji rządowych, rządu, polskiej dyplomacji, patriotyzmu konsumpcyjnego ze strony Polonii, eksport będzie wzrastał, ale powoli. Szczęśliwie z punktu widzenia eksporterów polskiej wódki mamy te same priorytety co do wzrostu eksportu, jak również priorytety geograficzne wskazane chociażby przez premiera Morawieckiego. Przy zachowaniu stałej pozycji w krajach UE to są Chiny, południowa Afryka, Indie, Ameryka Łacińska. Tam też polscy eksporterzy wyrobów spirytusowych będą poszukiwać swojej szansy - dodał.

Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka przyznał, że branża posiada silny instrument w postaci oznaczenia geograficznego Polska Wódka.

- Polska Wódka to tradycja, historia, nasza narodowa duma, ale wzorujmy się także na doświadczeniach innych. Każdy z 30 najbardziej rozpoznawalnych krajów świata ma swój alkohol i go promuje. Myślę o połączeniu promocji polskiej żywności i kuchni z polską wódką. Musimy umieć korzystać z funduszy unijnych przeznaczonych na promocję żywności - dodał.

Szumowski przyznał, że nawet w przypadku tak tradycyjnego produktu jak polska wódka można mówić o innowacyjności.

- Wpisujemy się w działania proinnowacyjne wprowadzając na rynek nowe produkty, wódki smakowe, które są wytwarzane z surowców pochodzących z określonego regionu Polski o jeszcze wyższej jakości. I te produkty w energooszczędnych opakowaniach proponujemy konsumentom w kraju i zagranicą. Jeżeli uzyskamy wsparcie ze strony instytucji państwowych, dyplomacji, agend rządowych to optymistycznie możemy patrzeć w przyszłość - podsumował.

Debata "Alkohol a gospodarka i eksport" była jednym z trzech paneli dyskusyjnych zorganizowanych podczas III Kongresu Branży Spirytusowej, który odbył się 22 czerwca 2016 r. w budynku Ministerstwa Rozwoju w Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH