Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Szumowski: Eksport to przyszłość polskiej branży spirytusowej

- Polska wódka wciąż jest jedyną polską produktową marką globalną. Z zazdrością słyszę gdy koledzy z Wielkiej Brytanii czy Francji mówią, że 90-92 proc. ich produkcji jest eksportowane za granicę. W Polsce wciąż jest to 1/5 produkcji, mamy więc dużą przestrzeń do wzrostu eksportu gdyby utrzymać te proporcje - mówił Andrzej Szumowski prezes Stowarzyszenia Polska Wódka i Przewodniczący Rady Głównej ZP PPS podczas III Kongresu Branży Spirytusowej w Warszawie.

Szumowski: Eksport to przyszłość polskiej branży spirytusowej
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka i Przewodniczący Rady Głównej ZP PPS, fot. Paweł Pawłowski

Podczas panelu dyskusyjnego "Alkohol a gospodarka i eksport" Szumowski podkreślił, że eksport jest przyszłością dla wyrobów spirytusowych produkowanych w Polsce.

- Niestety, bez wsparcia agencji rządowych, rządu, polskiej dyplomacji, patriotyzmu konsumpcyjnego ze strony Polonii, eksport będzie wzrastał, ale powoli. Szczęśliwie z punktu widzenia eksporterów polskiej wódki mamy te same priorytety co do wzrostu eksportu, jak również priorytety geograficzne wskazane chociażby przez premiera Morawieckiego. Przy zachowaniu stałej pozycji w krajach UE to są Chiny, południowa Afryka, Indie, Ameryka Łacińska. Tam też polscy eksporterzy wyrobów spirytusowych będą poszukiwać swojej szansy - dodał.

Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka przyznał, że branża posiada silny instrument w postaci oznaczenia geograficznego Polska Wódka.

- Polska Wódka to tradycja, historia, nasza narodowa duma, ale wzorujmy się także na doświadczeniach innych. Każdy z 30 najbardziej rozpoznawalnych krajów świata ma swój alkohol i go promuje. Myślę o połączeniu promocji polskiej żywności i kuchni z polską wódką. Musimy umieć korzystać z funduszy unijnych przeznaczonych na promocję żywności - dodał.

Szumowski przyznał, że nawet w przypadku tak tradycyjnego produktu jak polska wódka można mówić o innowacyjności.

- Wpisujemy się w działania proinnowacyjne wprowadzając na rynek nowe produkty, wódki smakowe, które są wytwarzane z surowców pochodzących z określonego regionu Polski o jeszcze wyższej jakości. I te produkty w energooszczędnych opakowaniach proponujemy konsumentom w kraju i zagranicą. Jeżeli uzyskamy wsparcie ze strony instytucji państwowych, dyplomacji, agend rządowych to optymistycznie możemy patrzeć w przyszłość - podsumował.

Debata "Alkohol a gospodarka i eksport" była jednym z trzech paneli dyskusyjnych zorganizowanych podczas III Kongresu Branży Spirytusowej, który odbył się 22 czerwca 2016 r. w budynku Ministerstwa Rozwoju w Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Szumowski RSS ALERT    /    Polska Wódka RSS ALERT    /    Kongres Branży Spirytusowej RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Polska Wódka RSS ALERT    /    eksport polskiej wódki RSS ALERT    /    alkohole mocne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.