Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szumowski: Eksport to przyszłość polskiej branży spirytusowej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-07-2016, 09:44
Szumowski: Eksport to przyszłość polskiej branży spirytusowej
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka i Przewodniczący Rady Głównej ZP PPS, fot. Paweł Pawłowski

- Polska wódka wciąż jest jedyną polską produktową marką globalną. Z zazdrością słyszę gdy koledzy z Wielkiej Brytanii czy Francji mówią, że 90-92 proc. ich produkcji jest eksportowane za granicę. W Polsce wciąż jest to 1/5 produkcji, mamy więc dużą przestrzeń do wzrostu eksportu gdyby utrzymać te proporcje - mówił Andrzej Szumowski prezes Stowarzyszenia Polska Wódka i Przewodniczący Rady Głównej ZP PPS podczas III Kongresu Branży Spirytusowej w Warszawie.

Podczas panelu dyskusyjnego "Alkohol a gospodarka i eksport" Szumowski podkreślił, że eksport jest przyszłością dla wyrobów spirytusowych produkowanych w Polsce.

- Niestety, bez wsparcia agencji rządowych, rządu, polskiej dyplomacji, patriotyzmu konsumpcyjnego ze strony Polonii, eksport będzie wzrastał, ale powoli. Szczęśliwie z punktu widzenia eksporterów polskiej wódki mamy te same priorytety co do wzrostu eksportu, jak również priorytety geograficzne wskazane chociażby przez premiera Morawieckiego. Przy zachowaniu stałej pozycji w krajach UE to są Chiny, południowa Afryka, Indie, Ameryka Łacińska. Tam też polscy eksporterzy wyrobów spirytusowych będą poszukiwać swojej szansy - dodał.

Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka przyznał, że branża posiada silny instrument w postaci oznaczenia geograficznego Polska Wódka.

- Polska Wódka to tradycja, historia, nasza narodowa duma, ale wzorujmy się także na doświadczeniach innych. Każdy z 30 najbardziej rozpoznawalnych krajów świata ma swój alkohol i go promuje. Myślę o połączeniu promocji polskiej żywności i kuchni z polską wódką. Musimy umieć korzystać z funduszy unijnych przeznaczonych na promocję żywności - dodał.

Szumowski przyznał, że nawet w przypadku tak tradycyjnego produktu jak polska wódka można mówić o innowacyjności.

- Wpisujemy się w działania proinnowacyjne wprowadzając na rynek nowe produkty, wódki smakowe, które są wytwarzane z surowców pochodzących z określonego regionu Polski o jeszcze wyższej jakości. I te produkty w energooszczędnych opakowaniach proponujemy konsumentom w kraju i zagranicą. Jeżeli uzyskamy wsparcie ze strony instytucji państwowych, dyplomacji, agend rządowych to optymistycznie możemy patrzeć w przyszłość - podsumował.

Debata "Alkohol a gospodarka i eksport" była jednym z trzech paneli dyskusyjnych zorganizowanych podczas III Kongresu Branży Spirytusowej, który odbył się 22 czerwca 2016 r. w budynku Ministerstwa Rozwoju w Warszawie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH