Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szumowski: Wierzę, że w 2016 branża spirytusowa się umocni

  • Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2016, 09:33
Szumowski: Wierzę, że w 2016 branża spirytusowa się umocni
Andrzej Szumowski, przewodniczący Rady Głównej ZP PPS, fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

- Chcemy z rozmachem myśleć o eksporcie. I to nie tylko do krajów UE, ale też silnie rozwijających się rynków Azji, Ameryki Północnej i Południowej - mówił Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard i przewodniczący rady głównej Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Andrzej Szumowski mówił o szansach i zagrożeniach dla polskiej branży spirytusowej w 2016 roku podczas konferencji ZP PPS "Branża alkoholi mocnych w 2016 roku - wyzwania i plany."

- Polmosy upadły dlatego że były nieefektywne, nie generowały zysków. Nie mogły więc inwestować w innowacje, w rozwój, nie mówiąc już o eksporcie. Natomiast my mamy szanse się odbić i wierzę, że w 2016 roku branża spirytusowa w Polsce umocni się na tyle żeby mogła z wizją i rozmachem myśleć o eksporcie. I to nie tylko do krajów UE, ale też silnie rozwijających się rynków konsumujących alkohole. Polski eksport, i nie jest to tajemnica poliszynela, stanowi głównie eksport polskiej wódki - mówi.

Wśród rynków, na które polscy producenci patrzą z nadzieją, Szumowski wymienił Stany Zjednoczone, Kanadę, rynki Ameryki Południowej: Brazylię, Chile, Kolumbię, Meksyk oraz Chiny. - Mam nadzieję, że w najbliższym czasie powstaną warunki do właściwego konkurowania na rynku Indii, ale też Wietnamu i Australii - dodaje.

Jak zaznaczył wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard, polska wódka to jedyny polski produkt globalny a zarazem najbardziej rozpoznawalny ze wszystkich polskich towarów eksportowych naszej gospodarki. - Mamy produkt, który jest najwyższej jakości. Ale to nie wystarczy. Musimy mieć partnerów, nie tylko tam, na rynkach, na które chcemy eksportować nasze alkohole, ale przede wszystkim partnerów instytucjonalnych - mówi.

Zdaniem Andrzeja Szumowskiego w promocję polskich alkoholi zagranicą powinny włączyć się Ministerstwo Rozwoju, polska dyplomacja, organizacje pozarządowe, ale też agencje rządowe: PAIIZ, Polska Organizacja Turystyczna, Instytut Adama Mickiewicza, Agencja Rynku Rolnego. - Jeśli tak się nie stanie, to proces zdobywania rynków zagranicznych będzie rozciągnięty w czasie i da zdecydowanie mniejsze efekty - dodał przewodniczący rady głównej ZP PPS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH