Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szumowski: Wierzę, że w 2016 branża spirytusowa się umocni

  • Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2016, 09:33
Szumowski: Wierzę, że w 2016 branża spirytusowa się umocni
Andrzej Szumowski, przewodniczący Rady Głównej ZP PPS, fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

- Chcemy z rozmachem myśleć o eksporcie. I to nie tylko do krajów UE, ale też silnie rozwijających się rynków Azji, Ameryki Północnej i Południowej - mówił Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard i przewodniczący rady głównej Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Andrzej Szumowski mówił o szansach i zagrożeniach dla polskiej branży spirytusowej w 2016 roku podczas konferencji ZP PPS "Branża alkoholi mocnych w 2016 roku - wyzwania i plany."

- Polmosy upadły dlatego że były nieefektywne, nie generowały zysków. Nie mogły więc inwestować w innowacje, w rozwój, nie mówiąc już o eksporcie. Natomiast my mamy szanse się odbić i wierzę, że w 2016 roku branża spirytusowa w Polsce umocni się na tyle żeby mogła z wizją i rozmachem myśleć o eksporcie. I to nie tylko do krajów UE, ale też silnie rozwijających się rynków konsumujących alkohole. Polski eksport, i nie jest to tajemnica poliszynela, stanowi głównie eksport polskiej wódki - mówi.

Wśród rynków, na które polscy producenci patrzą z nadzieją, Szumowski wymienił Stany Zjednoczone, Kanadę, rynki Ameryki Południowej: Brazylię, Chile, Kolumbię, Meksyk oraz Chiny. - Mam nadzieję, że w najbliższym czasie powstaną warunki do właściwego konkurowania na rynku Indii, ale też Wietnamu i Australii - dodaje.

Jak zaznaczył wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard, polska wódka to jedyny polski produkt globalny a zarazem najbardziej rozpoznawalny ze wszystkich polskich towarów eksportowych naszej gospodarki. - Mamy produkt, który jest najwyższej jakości. Ale to nie wystarczy. Musimy mieć partnerów, nie tylko tam, na rynkach, na które chcemy eksportować nasze alkohole, ale przede wszystkim partnerów instytucjonalnych - mówi.

Zdaniem Andrzeja Szumowskiego w promocję polskich alkoholi zagranicą powinny włączyć się Ministerstwo Rozwoju, polska dyplomacja, organizacje pozarządowe, ale też agencje rządowe: PAIIZ, Polska Organizacja Turystyczna, Instytut Adama Mickiewicza, Agencja Rynku Rolnego. - Jeśli tak się nie stanie, to proces zdobywania rynków zagranicznych będzie rozciągnięty w czasie i da zdecydowanie mniejsze efekty - dodał przewodniczący rady głównej ZP PPS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.