Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ten rok będzie sprawdzianem dla rynku cydru w Polsce

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2014, 14:02
Ten rok będzie sprawdzianem dla rynku cydru w Polsce
fot. +H2O

Firma +H2O, producent cydru, wódki i śliwowicy, ocenia, że ten rok będzie rokiem sprawdzianu dla rynku cydru w Polsce. O cydrze robi się coraz głośniej i jest szansa, że ten napój alkoholowy z jabłek na dobre zadomowi się na polskim rynku, który będzie rozwijał się bardzo dobrze - mówią przedstawiciele firmy +H2O.

- W ciągu kilku miesięcy do około roku będziemy już wiedzieli czy Polacy akceptują cydr - mówi Andrzej Pawelec, udziałowiec spółki +H2O.

- Oceniamy, że sprzedaż cydru na polskim rynku będzie systematycznie rosła. Zadaniem niektórych ekspertów, pod koniec tej dekady może nawet przekroczyć 50 milionów litrów rocznie, czyli osiągnąć połowę obecnej konsumpcji piwa - dodaje Andrzej Piotr Pawelec, dyrektor generalny spółki +H2O.

Firma +H2O pod koniec kwietnia wprowadziła na półki sklepowe w sieci Biedronka w całym kraju polski cydr app!cydr i ocenia, że w ciągu 10 dni sprzedanych zostało już ok. 0,5 miliona butelek tego cydru. W całym maju ma trafić do sklepów Biedronka milion butelek app!cydru.

- Rynek cydru w Polsce jeszcze się nie ukształtował, a w świadomości Polaków nie istniał jeszcze pięć lat temu. My zaczęliśmy produkcję cztery lata temu, ale sprzedawaliśmy nasz produkt tylko na rynek brytyjski, bo w Polsce nie mogliśmy znaleźć konsumenta - mówi Andrzej Pawelec, udziałowiec spółki +H2O.

- Myślę, że ten rok będzie sprawdzianem dla tego rynku, bo jest coraz głośniej o cydrze i po tym roku będziemy mogli powiedzieć jak ten rynek będzie się rozwijał w przyszłości. Na pewno będziemy odbierali rynek napojom Ready To Drink oraz piwom smakowym - dodaje.

- Stworzenie możliwości dla wytwórców cydru na pewno też spowoduje, że powstanie wiele różnych smaków i rodzajów cydrów i ten rynek będzie się bardzo dobrze rozwijał - mówi również.

Wiele może pomóc w tym zakresie polski rząd.

- Pytanie kiedy cydr znajdzie się pod opieką administracyjną. Skoro nie możemy wysyłać np. jabłek do Rosji to rząd mógłby ułatwić plantatorom np. produkowanie cydru. Udało się już obniżyć akcyzę i wyrównać ją z piwem, ale rodzi się też pytanie czy nie należałoby potraktować cydru jeszcze bardziej ulgowo w tej pierwszej fazie jego rozwoju w Polsce - mówi Tomasz Wóblewski, wiceprezes Warsaw Enterprise Institute.

- Nie jest to jeszcze dziś wielki rynek i wielkie wyzwanie dla rządu, ale warto byłoby zaeksperymentować dla polskiego jabłka - dodaje.

- Dla przykładu piwo jest zwolnione z obostrzeń reklamowych, a cydr nie i to jest jedna z największych barier wejścia na ten rynek, oprócz ceny. Mam nadzieję, że liberalizacja reklamy jest jeszcze przed nami, bo na razie cydr traktowany jest w tym przypadku jak wino i nie możemy się reklamować np. w telewizji - mówi Andrzej Piotr Pawelec, dyrektor generalny firmy +H2O.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH