Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ten rok będzie sprawdzianem dla rynku cydru w Polsce

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2014, 14:02
Ten rok będzie sprawdzianem dla rynku cydru w Polsce
fot. +H2O

Firma +H2O, producent cydru, wódki i śliwowicy, ocenia, że ten rok będzie rokiem sprawdzianu dla rynku cydru w Polsce. O cydrze robi się coraz głośniej i jest szansa, że ten napój alkoholowy z jabłek na dobre zadomowi się na polskim rynku, który będzie rozwijał się bardzo dobrze - mówią przedstawiciele firmy +H2O.

- W ciągu kilku miesięcy do około roku będziemy już wiedzieli czy Polacy akceptują cydr - mówi Andrzej Pawelec, udziałowiec spółki +H2O.

- Oceniamy, że sprzedaż cydru na polskim rynku będzie systematycznie rosła. Zadaniem niektórych ekspertów, pod koniec tej dekady może nawet przekroczyć 50 milionów litrów rocznie, czyli osiągnąć połowę obecnej konsumpcji piwa - dodaje Andrzej Piotr Pawelec, dyrektor generalny spółki +H2O.

Firma +H2O pod koniec kwietnia wprowadziła na półki sklepowe w sieci Biedronka w całym kraju polski cydr app!cydr i ocenia, że w ciągu 10 dni sprzedanych zostało już ok. 0,5 miliona butelek tego cydru. W całym maju ma trafić do sklepów Biedronka milion butelek app!cydru.

- Rynek cydru w Polsce jeszcze się nie ukształtował, a w świadomości Polaków nie istniał jeszcze pięć lat temu. My zaczęliśmy produkcję cztery lata temu, ale sprzedawaliśmy nasz produkt tylko na rynek brytyjski, bo w Polsce nie mogliśmy znaleźć konsumenta - mówi Andrzej Pawelec, udziałowiec spółki +H2O.

- Myślę, że ten rok będzie sprawdzianem dla tego rynku, bo jest coraz głośniej o cydrze i po tym roku będziemy mogli powiedzieć jak ten rynek będzie się rozwijał w przyszłości. Na pewno będziemy odbierali rynek napojom Ready To Drink oraz piwom smakowym - dodaje.

- Stworzenie możliwości dla wytwórców cydru na pewno też spowoduje, że powstanie wiele różnych smaków i rodzajów cydrów i ten rynek będzie się bardzo dobrze rozwijał - mówi również.

Wiele może pomóc w tym zakresie polski rząd.

- Pytanie kiedy cydr znajdzie się pod opieką administracyjną. Skoro nie możemy wysyłać np. jabłek do Rosji to rząd mógłby ułatwić plantatorom np. produkowanie cydru. Udało się już obniżyć akcyzę i wyrównać ją z piwem, ale rodzi się też pytanie czy nie należałoby potraktować cydru jeszcze bardziej ulgowo w tej pierwszej fazie jego rozwoju w Polsce - mówi Tomasz Wóblewski, wiceprezes Warsaw Enterprise Institute.

- Nie jest to jeszcze dziś wielki rynek i wielkie wyzwanie dla rządu, ale warto byłoby zaeksperymentować dla polskiego jabłka - dodaje.

- Dla przykładu piwo jest zwolnione z obostrzeń reklamowych, a cydr nie i to jest jedna z największych barier wejścia na ten rynek, oprócz ceny. Mam nadzieję, że liberalizacja reklamy jest jeszcze przed nami, bo na razie cydr traktowany jest w tym przypadku jak wino i nie możemy się reklamować np. w telewizji - mówi Andrzej Piotr Pawelec, dyrektor generalny firmy +H2O.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.