Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

To nie był dobry rok dla branży spirytusowej

Produkcja czystej wódki w pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku była aż o 20 proc. mniejsza niż w tym samym okresie przed rokiem. A wszystko przez to, że z początkiem 2014 r. w górę poszła akcyza na wyroby spirytusowe. I to aż o 15 proc. - podaje serwis Wyborcza.biz.

To nie był dobry rok dla branży spirytusowej
Podwyżki akcyzy i cen osłabiły sprzedaż wyrobów spirytusowych

Podwyżki akcyzy i cen osłabiły też sprzedaż. Spadek jest większy od założeń resortu finansów. Według branży spirytusowej w nowej sytuacji najlepiej poradziły sobie sklepy dyskontowe, których udział w sprzedaży rośnie. To jednak małe i średnie sklepy cały czas są najważniejszym kanałem sprzedaży mocnych alkoholi. Tymczasem tu po podwyżce akcyzy sprzedaż siadła najmocniej - o przeszło 10 proc.

Zdaniem Macieja Ptaszyńskiego, dyrektora generalnego Polskiej Izby Handlu, duży spadek sprzedaży mocnych alkoholi może oznaczać, że wiele małych sklepów może nie zdołać się utrzymać na rynku. Dodaje, że zbyt wysoka akcyza na alkohol zawsze powoduje przesunięcie sprzedaży do szarej strefy.

Ale sytuacja w branży spirytusowej nie jest wyjątkiem. Nie lepiej jest na rynku tytoniowym. Po podwyżkach akcyzy z ostatnich lat ceny papierosów mocno poszły w górę. To spowodowało odpływ części palaczy do szarej strefy. Tylko w październiku tego roku legalna sprzedaż papierosów była niższa aż o 15 proc. niż w październiku 2013 r. W sierpniu ten spadek sięgał 17 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wyroby spirytusowe RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    akcyza na alkohol RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • dziękujemy 2014-12-24 15:26:01
    skala zaskoczyła resort finansów? Co ich obchodzą pracujący w branży...
  • Marcin 2014-12-30 04:15:49
    Zamiast papierosów palę tekturę, na jedno wychodzi tyle, że dużo taniej i bez akcyzy. eehehehe

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.195.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.