REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Twórca Gutt Vodka o perspektywach i planach firmy (pełna rozmowa)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-01-2016, 12:43
Twórca Gutt Vodka o perspektywach i planach firmy (pełna rozmowa)
Michał Gutt, twórca marki Gutt Vodka fot. spółka

Michał Gutt, twórca marki Gutt Vodka mówił serwisowi portalspozywczy.pl o wejściu na rynek nowych wódek premium i ich perspektywach, o planach zawojowania polskiego rynku i konsumenta, a także o planach wejścia na rynki zagraniczne.

REKLAMA

Dlaczego opłaca się wchodzić na rynek wódki w Polsce w tym dość trudnym dla tego rynku momencie (spadek zainteresowania wódkami, podwyżka akcyzy, walka konkurencyjna)?

Jeśli przyjrzeć się tylko segmentowi wódek premium i  superpremium, to sytuacja nie jest zła - są powody do optymizmu i do wprowadzania nowych produktów.

Podwyżki akcyzy są faktycznie dotkliwe, ale głównie z punktu widzenia konsumentów wódek z segmentu ekonomicznego. Osoby kupujące alkohole z tzw. wyższej półki nie są tak wrażliwe na zmiany ceny alkoholu wywołane zmianami akcyzy.  

Nasze wódki to coś zupełnie innego niż wódki z segmentu ekonomicznego, więc wieloletni trend spadku spożycia wódki również nie powinien nas dotknąć. Z naszej perspektywy nie jest ważne, ile ludzie piją wódki, tylko jakie wódki piją.

Gutt Vodka wybierają konsumenci świadomi, poszukujący ciekawych smaków, a nie trunku do upojenia się. Jednego dnia wybiorą whisky, innego dnia - koniak, a jeszcze innego – naszą wódkę. To jest zupełnie inny model konsumpcji, który wybiera mniej liczna, ale za to stabilna grupa odbiorców.  

Oczywiście duże koncerny, produkujące wódki premium, mają nad nami przewagę finansową czy przewagę wynikającą z olbrzymiej sieci sprzedaży. Nie mamy jednak poczucia walki z konkurencją, dlatego że nasze wódki ziołowe i pieprzowe wypełniają pewną niezagospodarowaną niszę. 

Na czym opiera się przekonanie, że pomysł Gutt Vodka „wypali”?

Wódki marki Gutt powstały w efekcie kilku lat prób i testowania smaków. Wiele osób miało okazję ich spróbować przed rozpoczęciem produkcji i opinia była zawsze bardzo pozytywna. Pozytywny był również odbiór „Pieprzówki Gutta”, czyli pierwowzoru Gutt Pepper Vodka, która przez kilka lat była dostępna w sklepach sieci „Nalewki i Inne”. Pozwoliło nam to na ocenę, że Gutt Vodka spotka się z dobrym przyjęciem klientów i jak pokazują ostatnie miesiące, nie pomyliliśmy się.  

Od lat mówi się o tym, że rynek jest już nasycony, a jednak pojawiają się coraz to nowe wódki, które znajdują swoich wielbicieli. Warunkiem sukcesu jest albo niska cena albo wysoka jakość.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (15 700) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 773 567)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH