Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W 2017 r. sprzedaż piw smakowych wzrosła, a udział w rynku piwa wyniósł 7,5 proc.

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2018, 16:16
W 2017 r. sprzedaż piw smakowych wzrosła, a udział w rynku piwa wyniósł 7,5 proc.
fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska, który właśnie poszerza swoje portfolio marki Okocim Radler i wprowadza do sprzedaży nowy wariant radlera, informuje, że w 2017 r. sprzedaż piw smakowych w tym radlerów wartościowo wzrosła, a ich udział w rynku sięgnął 7,5 proc.

Carlsberg Polska podkreśla, że piwa smakowe, w tym radlery, to warianty chętnie wybierane przez konsumentów, zaś radlery to najbardziej sezonowy segment piwny, w którym konsumenci oczekują nowych smaków.

Carlsberg Polska podaje opierając się na danych firmy Nielsen, że w 2017 r. sprzedaż piw smakowych w tym radlerów wzrosła wartościowo o 1,1 proc. [Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże, Średnie i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), Piwo, udział i zmiana sprzedaży wartościowej, 2017 rok. Nielsen, Panel Handlu Detalicznego], a ich udział w rynku piwa wynosi 7,5 proc.

Największe wzrosty w ujęciu wartościowym w ubiegłym roku odnotowano w sprzedaży piw bezalkoholowych – o 22,9 proc. oraz specjalności - o 16,9 proc.

Opierając się na trendach konsumenckich marka Okocima wprowadza właśnie do sprzedaży nowy Okocim Radler - Truskawka z kwiatem lipy. Nowy smak dołącza do obecnych już w ofercie Okocimia trzech wariantów – Radler z Limonką, Radler Grejpfrut z limonką oraz Radler Limonka i owoce leśne.

Nazwa radler wywodzi się z języka niemieckiego i odnosi do napoju niskoalkoholowego, będącego połączeniem jasnego piwa i lemoniady. Jego historia sięga 1922 r., kiedy do położonej w Alpach gospody Kugler-Alm przybyła grupa spragnionych rowerzystów. Trafili oni akurat na moment, gdy w gospodzie kończyło się piwo. Właściciel, Franz Xaver Kugler, postanowił rozcieńczyć resztkę piwa, aby każdy z przybyłych rowerzystów mógł ugasić pragnienie. Nie chcąc jednak dodawać do niego wody, dodał sok z cytryn. Tak sporządzony napój nazwał Radlermass - słowo radler oznacza w dialekcie bawarskim rowerzystę, a mass - litr piwa. W ten sposób Franz Xaver Kugler dał początek tak popularnemu obecnie radlerowi.

Carlsberg Polska jest jednym z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce.  Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast. Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848) i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.

Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.