Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W 2017 r. sprzedaż piw smakowych wzrosła, a udział w rynku piwa wyniósł 7,5 proc.

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2018, 16:16
W 2017 r. sprzedaż piw smakowych wzrosła, a udział w rynku piwa wyniósł 7,5 proc.
fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska, który właśnie poszerza swoje portfolio marki Okocim Radler i wprowadza do sprzedaży nowy wariant radlera, informuje, że w 2017 r. sprzedaż piw smakowych w tym radlerów wartościowo wzrosła, a ich udział w rynku sięgnął 7,5 proc.

Carlsberg Polska podkreśla, że piwa smakowe, w tym radlery, to warianty chętnie wybierane przez konsumentów, zaś radlery to najbardziej sezonowy segment piwny, w którym konsumenci oczekują nowych smaków.

Carlsberg Polska podaje opierając się na danych firmy Nielsen, że w 2017 r. sprzedaż piw smakowych w tym radlerów wzrosła wartościowo o 1,1 proc. [Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże, Średnie i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), Piwo, udział i zmiana sprzedaży wartościowej, 2017 rok. Nielsen, Panel Handlu Detalicznego], a ich udział w rynku piwa wynosi 7,5 proc.

Największe wzrosty w ujęciu wartościowym w ubiegłym roku odnotowano w sprzedaży piw bezalkoholowych – o 22,9 proc. oraz specjalności - o 16,9 proc.

Opierając się na trendach konsumenckich marka Okocima wprowadza właśnie do sprzedaży nowy Okocim Radler - Truskawka z kwiatem lipy. Nowy smak dołącza do obecnych już w ofercie Okocimia trzech wariantów – Radler z Limonką, Radler Grejpfrut z limonką oraz Radler Limonka i owoce leśne.

Nazwa radler wywodzi się z języka niemieckiego i odnosi do napoju niskoalkoholowego, będącego połączeniem jasnego piwa i lemoniady. Jego historia sięga 1922 r., kiedy do położonej w Alpach gospody Kugler-Alm przybyła grupa spragnionych rowerzystów. Trafili oni akurat na moment, gdy w gospodzie kończyło się piwo. Właściciel, Franz Xaver Kugler, postanowił rozcieńczyć resztkę piwa, aby każdy z przybyłych rowerzystów mógł ugasić pragnienie. Nie chcąc jednak dodawać do niego wody, dodał sok z cytryn. Tak sporządzony napój nazwał Radlermass - słowo radler oznacza w dialekcie bawarskim rowerzystę, a mass - litr piwa. W ten sposób Franz Xaver Kugler dał początek tak popularnemu obecnie radlerowi.

Carlsberg Polska jest jednym z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce.  Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast. Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848) i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.

Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH