Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Polsce więcej kobiet niż mężczyzn pije cydr

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-04-2015, 10:04
W Polsce więcej kobiet niż mężczyzn pije cydr
fot. Grupa Ambra

Polacy polubili słodko-kwaśny smak polskiego cydru, tak jak lubią smak jabłek. Uniwersalny charakter cydru znajduje wyraz w rozkładzie konsumpcji pomiędzy kobietami i mężczyznami: 54 proc. do 46 proc.

Jak informuje Grupa Ambra, producent i dystrybutor win, a także Cydru Lubelskiego, wyniki badań konsumenckich jasno określają oczekiwania wobec cydru: najważniejszy jest naturalny, owocowy smak i polskie pochodzenie produktu.

Aż 9 na 10 konsumentów cydru najczęściej i najchętniej sięga po cydr jabłkowy, tylko okazjonalnie eksperymentując z wariantami smakowymi, które zgodnie z polskimi przepisami pod nazwą cydr mogą być produkowane jedynie za granicą.

 Wg deklaracji konsumentów, cydr najczęściej pije się dla orzeźwienia (46 proc. wskazań) oraz dla smaku (37 proc.) przy bardzo wielu okazjach zarówno o charakterze towarzyskim (spotkanie z przyjaciółmi, impreza u znajomych, grill), jak i kameralnym. To właśnie okazje tworzą konsumencki wymiar rynku alkoholi. Jeśli są bliskie ludziom, codzienne i uniwersalne to kategoria przestaje być tylko modą - staje się powszechna.

Patrząc na branżę przez pryzmat potrzeb konsumentów i okazji, cydr ma ogromny potencjał dużego, trwałego rynku. Zwłaszcza, że już teraz badania konsumenckie pokazują generalną regułę: cydry polskich producentów cieszą się większą popularnością od swoich koncernowych rywali.

 W 2014r. Polacy wypili ponad 9 mln l cydru wobec 2 mln l rok wcześniej.

W tym roku możliwe jest podwojenie się rynku, a zgodnie z prognozą branży w ciągu pięciu lat rynek cydru w Polsce może osiągnąć wielkość 80 mln litrów, co odpowiada 2 proc. sprzedaży piwa (wg badań to właśnie piwo smakowe i jasne jest najczęściej zastępowane cydrem).

Grupa Ambra to producent i dystrybutor win, a także Cydru Lubelskiego. Produkowany ze świeżo tłoczonego soku Cydr Lubelski fermentowany jest w zbiornikach ciśnieniowych z wykorzystaniem technologii produkcji win musujących, czyli bez dodatku koncentratów ani jakichkolwiek środków aromatycznych.

 Cydr Lubelski jest zdecydowanym liderem sprzedaży z 55-proc. udziałem w rynku i marką pierwszego wyboru dla 65 proc. konsumentów cydru.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Diana 28-04-2015, 14:00:
Trochę się nie dziwię moim zdaniem taki cydr jest po prostu dla mężczyzn za słaby. Dla mnie jak najbardziej smakuję.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH